    From: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: zwrot podatku od osob fizycznych
    Date: Thu, 14 Jul 2005 08:52:28 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@as4-50.swic.dialup.inetia.pl

    Użytkownik "victor" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:33a6.00001435.42d50bba@newsgate.onet.pl...

    > Dziekuje bardzo za odpowiedz! A moglbym Cie prosic o przytoczenie jakiegos
    > przepisu, ktory o tym mowi? Albo przynajmniej gdzie mozna go znalezc?
    > A tak a propos to nie mialem zadnych zaleglosci.

    USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
    Art. 76. § 1. Nadpłaty wraz z ich oprocentowaniem podlegają zaliczeniu z
    urzędu na poczet zaległości podatkowych wraz z odsetkami za zwłokę oraz
    bieżących zobowiązań podatkowych, a w razie ich braku podlegają zwrotowi z
    urzędu, chyba że podatnik złoży wniosek o zaliczenie nadpłaty w całości lub
    w części na poczet przyszłych zobowiązań podatkowych, z zastrzeżeniem § 2.
    (...)

    Art. 77. § 1. Nadpłata podlega zwrotowi w terminie: (...)

    5) 3 miesięcy od dnia złożenia zeznania lub deklaracji, o których mowa w
    art. 73 § 2, z zastrzeżeniem § 2;

    Art. 78. § 1. Nadpłaty podlegają oprocentowaniu w wysokości równej wysokości
    odsetek za zwłokę pobieranych od zaległości podatkowych, z zastrzeżeniem §
    2.

    § 2. Nadpłaty, o których mowa w art. 76 § 2, nie podlegają oprocentowaniu.

    § 3. Oprocentowanie przysługuje:

    4) w przypadku przewidzianym w art. 77 § 1 pkt 5 i § 2 - od dnia powstania
    nadpłaty, jeżeli nadpłata nie została zwrócona w terminie 3 miesięcy od dnia
    złożenia zeznania lub deklaracji, o których mowa w art. 73 § 2, lub od dnia
    złożenia korekty zeznania lub deklaracji w trybie art. 274 lub art. 274a.

    Myśle ze to powinno wystarczyc
    --
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]