  • 1. Data: 2003-08-26 16:10:59
    Temat: zwrot podatku vat
    Od: "siostraola" <m...@b...com>

    Witam, mam pytanie.
    Sytuacja wyglada nastepujaco:
    firma swiadczy uslugi w transporcie miedzynarodowym (stawka vat 0%). Podatek
    naliczony od zakupów wynosi juz w tym momencie ok 100 000 zł. Faktury
    zakupowe sa w wiekszosci platne przelewem i zazwyczaj w miesiacu nastepnym.
    Czy firma ta moze wystapic o zwrot vatu (nie mysle o calej kwocie, ale
    stopniowo, co miesiac-dwa)? Bo z miesiaca na miesiac kwota vatu naliczonego
    rosnie.
    Dziekuje za odpowiedzi
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-08-26 20:22:47
    Temat: Re: zwrot podatku vat
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    ale
    > stopniowo, co miesiac-dwa)? Bo z miesiaca na miesiac kwota vatu

    Jeśli kwota rośnie, to dlaczego nie odbieracie VAT
    na bieżąco w kolejnych deklaracjach,
    skoro są do tego podstawy.
    Na ogólnych zasadach z art 21.
    Przyznam, że nie rozumiem takiego
    postępowania. Chyba, że firma
    ma zysk na poziomie 50-60%
    i te 100 000 zamrożone w US,
    to dla niej drobiazg?

  • 3. Data: 2003-08-27 17:44:49
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "siostraola" <m...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy firma ta moze wystapic o zwrot vatu (nie mysle o calej kwocie, ale
    > stopniowo, co miesiac-dwa)? Bo z miesiaca na miesiac kwota vatu
    ---------------------------
    Najlepiej wykazywać Vat do zwrotu bieżąco bo póżniej mogą być kłopoty z
    limitem odbioru( 22 % od sprzedazy eksportowej lub limitem zapłaty ).
    A wiec wykazuj do zwrotu te pozycjie które są zapłacone do 25 następnego
    miesiąca.Ja nie stosuje przyśpieszonego zwrotu tylko 60 dniowy ale wtedy
    równiż można liczyć się z kontrolą US .Można to przeżyć ja do deklaracji
    dołaczam informacje( oświadczenie ) ze kwota zwrotu wynika w pełni z rejestu
    i tu nazwa ( mam kilka różnych ) w którym faktury zostały w całości
    zapłacone do kwot zwrotu 50000,-obywało sie bez kontroli a powyżej przyszła
    kontrola US.
    Wiola

  • 4. Data: 2003-08-28 07:07:06
    Od: "Z.C." <z...@o...pl>

    Użytkownik "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> napisał w wiadomości

    > Najlepiej wykazywać Vat do zwrotu bieżąco bo póżniej mogą być kłopoty z
    > limitem odbioru( 22 % od sprzedazy eksportowej lub limitem zapłaty ).

    limitem odbioru( 22 % od sprzedazy opodatkowanej stawkami innymi niż 22% lub
    limitem zapłaty.

    > A wiec wykazuj do zwrotu te pozycjie które są zapłacone do 25 następnego
    miesiąca

    ..... zapłacone do dnia złożenia deklaracji.

    Mój US kontroluje wszystkie zwroty powyżej 10 kzł. (sprawdza czy są
    zapłacone faktury do wysokości zwrotu).

    Pozdr.
    Z.C.

  • 5. Data: 2003-08-28 08:46:09
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Z.C." <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> napisał w wiadomości

    > limitem odbioru( 22 % od sprzedazy opodatkowanej stawkami innymi niż 22%
    lub
    > limitem zapłaty.

    Fakt brak dokładności w mojej odpowiedzi stawki nie tylko eksoprt

    > miesiąca
    >
    > ..... zapłacone do dnia złożenia deklaracji.

    jak najbardziej ale jak juz dokładność to tak ale jeśli złożona w terminie
    myśle np. o korygującej to co wtedy do dnia korekty zapłaty brać pod uwage ?

    > Mój US kontroluje wszystkie zwroty powyżej 10 kzł. (sprawdza czy są
    > zapłacone faktury do wysokości zwrotu).
    Czyli co Urząd to troche inne zasady kontroli .
    Wiola

  • 6. Data: 2003-08-29 08:57:34
    Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > Dziekuje za odpowiedzi
    > Pozdrawiam
    >
    > Ale odjazd:-) czyli, że nie sporządzacie deklaracji VAT-7? proszę jak
    najszybciej zwolnić wel zatrudnić księgową:-)