  • 1. Data: 2007-07-19 17:37:22
    Temat: Re: zwrot vat naliczonego nad naleznym - terminy
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Jagna pisze:

    > To może zacznijmy od początku, jeśli masz ochotę :)
    > Początkiem powinno być przeczytanie art. 87 ustawy o VAT, to już zrobisz
    > sama.
    >
    > Potem pytania:
    > - czy sprzedaż w Twojej firmie jest opodatkowana tylko VAT-em 22%?
    sprzedaz tak, usugi nie

    > - czy była sprzedaż WDT?
    nie

    > - czy w nadwyżce VATu naliczonego nad należnym był taki VAT, który wynikał
    > z zakupu środków trwałych?
    nie

    > Jeśli, na którekolwiek pytanie odpowiesz "tak", porozmawiamy o zwrocie
    > podatku, jeśli zechcesz ;)

    to mam rozumiec, ze nie nalezy mi sie zwrot, zaczynam czuc sie jakbym
    popelniala jakies przestepstwo zadajac zwrotu kasy ktora mi sie nalezy,
    z udawadnianiem kosztow nie zwiazanych z uslugami zwolnionymi z vat nie
    ma problemu... poki co jesli ponosze koszt to jest on zwiazany albo ze
    sprzedaza zwolniona albo opodatkowana, wiec nie widze problemu

  • 2. Data: 2007-07-19 17:39:56
    Od: Ania <a...@g...pl>

    cef pisze:

    > Niezupełnie, ale konkluzja ta sama.
    > Jeśli możliwa do zwrotu kwota wynikająca z trochę nienormalnego
    > funkcjonowania firmy w początkach może byc "skonsumowana"
    > bieżącą sprzedażą w okresie około 3 m-cy, to moim zdaniem nie warto się
    > szarpać.
    > (dodatkowo trzeba będzie bronić prawidłowości przyporządkowania tych
    > wydatków
    > do sprzedaży opodatkowanej i zwolnionej)

    z tym raczej nie ma problemu ( z bronieniem)
    po prostu od poczatku mam wiecej wydatkow poki co, i w nastepnych
    miesiacach tez bede miala jeszcze ichtroche, takze wolalabym teraz
    odzyskac czesc z tych pieniedzy,

    rozumiem, ze jesli nie mam wsrod zakupow srodkow trwalych - moge sie
    ubiegac o zwrot w terminie 60 dni...

  • 3. Data: 2007-09-17 19:24:38
    Temat: zwrot vat naliczonego nad naleznym - terminy
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam,
    prosze o objasnienie terminow 60 dni/180 dni, w jakich przypadkach
    nalezy je stosowac,

    i drugie pytanko czy wniosek o skrócenie terminu zwrotu powinien
    spelniac jakies okreslone wymogi?

    Dzialalnosc prowadze od maja tego roku, uslugi zwolnione z vat i
    sprzedaz opodatkowana, poki co wiecej wydatkow do zwrotu niecale 3 tys
    i tu pojawia sie problem bo nie wiem do konca czy moge skorzystac z 60
    dni... i ewentualnie co zawrzec we wniosku, czy dolaczyc kopie faktur,
    czy czekac na wezwanie

  • 4. Data: 2007-09-18 06:32:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ania wrote:
    > prosze o objasnienie terminow 60 dni/180 dni, w jakich przypadkach
    > nalezy je stosowac,

    Na tak postawione pytanie odpowiedź sprowadza się jedynie
    do zacytowania artykułu z ustawy - art 87.
    Zajrzyj do ustawy i zapytaj bardziej konktretnie.

    > i drugie pytanko czy wniosek o skrócenie terminu zwrotu powinien
    > spelniac jakies okreslone wymogi?

    Oprócz wymogów formalnych (dane podatnika)
    powinien być to umotywowany wniosek.
    Zazwyczaj wystarcza napisanie prawdy-
    "potrzebuję tej forsy teraz, a nie za sześć miesięcy"

> [...]
    > i tu pojawia sie problem bo nie wiem do konca czy moge skorzystac z 60
    > dni... i ewentualnie co zawrzec we wniosku, czy dolaczyc kopie faktur,

    W przypadku rozliczenia również sprzedaży zwolnionej sprawy się komplikują,
    bo w końcu odliczenie przysługuje tylko w zakresie wykorzystywania zakupów
    do wykonywania czynnosci opodatkowanych, ale jeśli masz to poprawnie
    rozliczone
    to czemu nie. Jeśli zwrot wynika jedynie z większych niż sprzedaż wydatków
    (a nie np zakupu srodka
    trwałego), to normalny termin jest 180 dni (bez wniosku), a 60 jako
    przyspieszony-
    ze wszystkimi warunkami z ustawy do spełnienia (głównie chodzi o zapłacone
    faktury zakupu).
    Sprawdź w jakiej proporcji masz udział sprzedaży opodatkowanej, bo może nie
    warto
    się szarpać.

  • 5. Data: 2007-09-18 09:35:01
    Od: Ania <a...@g...pl>

    cef pisze:

    > Sprawdź w jakiej proporcji masz udział sprzedaży opodatkowanej, bo może
    > nie warto
    > się szarpać.

    Poki co nie mam ustalonej proporcji, poniewaz wydatki jakie ponosze sa
    zwiazane wylacznie ze sprzedaza opodatkowana, uslugi zwolnione to uslugi
    prowadzenia szkolen i jesli cos kupuje co jest ewidentnie z nimi
    zwiazane, po prostu vatu nie odliczam...

  • 6. Data: 2007-09-18 10:42:28
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Sep 2007 11:35:01 +0200, Ania napisał(a):

> [...]
    > prowadzenia szkolen i jesli cos kupuje co jest ewidentnie z nimi
    > zwiazane, po prostu vatu nie odliczam...

    hej :)
    Aniu, ale tu chyba chodziło o co innego.
    Cef zapewne miał na myśli (?!) to, że wielkość sprzedaży opodatkowanej
    stawkami niższymi niż 22%, bo tylko wtedy, poza zakupami śr.trw. możesz
    sobie pozwolić na zwrot podatku (art. 87 ust. 3 ustawy o VAT).
    Czyli sumujesz sprzedaż netto ze stawką 7%, 3% i 0% i mnożysz to razy 22%,
    tym sposobem uzyskujesz górną granicę zwrotu podatku VAT. Może okazać się
    tak niska, że oczekiwanie, nawet 60 dni może być niewarte świeczki, jeśli
    przy okazji odwiedzą Cię urzędnicy w celu sprawdzenia prawidłowości ;)

    (o to Ci chodziło Cef? ;>)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 7. Data: 2007-09-18 11:11:39
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Jagna pisze:

> [...]
    > tak niska, że oczekiwanie, nawet 60 dni może być niewarte świeczki, jeśli
    > przy okazji odwiedzą Cię urzędnicy w celu sprawdzenia prawidłowości ;)

    to juz chyba ponad moje sily :(
    maslo maslane

  • 8. Data: 2007-09-18 12:01:00
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

  • 9. Data: 2007-09-18 12:04:15
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 Sep 2007 14:01:00 +0200, Jagna napisał(a):

    Korekta!
    > Jeśli, na którekolwiek pytanie odpowiesz "tak", porozmawiamy o zwrocie
    > podatku, jeśli zechcesz ;)

    Jeśli na pierwsze pytanie odpowiesz "nie" a na następne "tak"....
    ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna