  • 1. Data: 2007-09-17 19:14:35
    Temat: Usługa ciągła, przychód a faktura
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dla odmiany pytanie o usługę ciągła, rozliczaną w rytmie miesięcznym.
    Obowiązek w VAT powstaje z datą wystawienia faktury, jeśli wystawię
    ją do 7. następnego miesiąca. W PIT w 2006 r. tez tak było - ale już nie
    jest.
    Do tej pory się pilnuję żeby te faktury wystawiać zawsze ostatniego dnia
    miesiąca,
    ale co zrobić gdy to kiedyś nie wyjdzie i wystawię np 7. następnego
    miesiąca?

    Czy moge wpisać do KPiR fakturę wystawioną w listopadzie ale z datą
    sprzedaży 30/10?
    Pewnie mogę, bo żaden przepis nie zabrania.
    Ale za to jest zapis w rozporządzeniu, że przychód nieudokumentowany
    fakturą
    trzeba ujmowac w ewidencji sprzedaży - czy taki przychód jest
    nieudokumentowany
    fakturą przez to że powstał w innym miesiącu niż została wystawiona
    faktura?

    Bo tutaj widze taki szkopuł, że przez wystawienia faktury w następnym
    miesiącu
    potencjalnie tracę prawo do nieprowadzenia ewidencji sprzedaży(par. 30.3
    RMF w sprawie KPiR)
    - i skoro tej ewidencji nie prowadzę, to nie mam prawa do księgowania "z
    opóźnieniem"
    a więc księga jest do odrzucenia jeśli ktoś się pokapuje...

    Co sądzicie?

  • 2. Data: 2007-09-18 06:02:51
    Temat: Re: Usługa ciągła, przychód a faktura
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 17 Sep 2007 21:14:35 +0200, t...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > opóźnieniem"
    > a więc księga jest do odrzucenia jeśli ktoś się pokapuje...

    Ja powiem tak, takiego przychodu z faktury wystawionej później, przy
    sprzedaży ciągłej, to ja bym nie wpisywała do ewidencji sprzedaży miesiąc
    wcześniej. Bo ten przepis, na który się powołujesz dotyczy podatników,
    którzy mają przychody nieudokumentowane fakturami.
    A jeśli Ty całość obrotu fakturujesz, to ja bym się tu bardzo nie
    przejmowała... ;)
    No chyba, że takowy niefakturowy przychód masz, wtedy można by się pokusić
    o zasadność wprowadzenia tej faktury do ewidencji.

    Dla mnie wystarczałby wpis do kpir w dacie 31 października na podstawie tej
    faktury wystawionej do 7-go listopada.

    Choć może to do końca nie jest właściwe ;>

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-09-18 11:41:21
    Od: "juana" <g...@o...eu>

    > Dla mnie wystarczałby wpis do kpir w dacie 31 października na podstawie
    > tej
    > faktury wystawionej do 7-go listopada.
    > Choć może to do końca nie jest właściwe ;>

    Mysle, ze jest to wlasciwe. Tez mam czasem fakture za usluge wykonana w
    jednym miesiacu, wystawiona w nastepnym - do 7 dnia. Przychod zarachowuje
    wiec ostatniego dnia miesiaca, ktorego dotyczy faktura, a fakture wrzucam do
    ewidencji sprzedazy VAT w miesiacu jej wystawienia. Przy tym jesli sie ktos
    rozlicza kwartalnie, to wlasciwie tylko na przelomie kwartalow ma znaczenie
    wystawienie faktury pozniej, niz powstal przychod.
    Ja mam jeszcze niezla jazde z kursami walut i z roznicami kursowymi przy tej
    okazji, bo faktury sa walutowe, a zaplata nastepuje przelewem. Nigdy nie mam
    pewnosci, ze wszystko dobrze policzylam...;)

    joan