  • 1. Data: 2004-01-22 23:13:32
    Temat: zwrot z auto casco - księgowanie
    Od: Mark <m...@N...k2s.waw.pl>

    witam wszystkich,
    w jaki sposób księguje się zwrot z ubezpieczenia AC samochodu firmowego
    (kpir, vat) ?

    --
    pozdrawiam
    marcin

  • 2. Data: 2004-01-23 08:02:00
    Temat: Re: zwrot z auto casco - księgowanie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mark napisał:
    > witam wszystkich,
    > w jaki sposób księguje się zwrot z ubezpieczenia AC samochodu firmowego
    > (kpir, vat) ?
    Jeżeli chodzi o wypłacone odszkodowanie (bez wzgldu na to czy dostał je
    poszkodowany czy np. serwis który samochód naprawiał) to stanowi
    przychód w całej swojej kwocie (inne przychody). VATu to nie dotyka.
    Kosztem są faktury/rachunki za naprawy. Od faktur mozna odliczyc VAT.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-23 22:16:45
    Od: Mark <m...@N...k2s.waw.pl>

    Dnia 2004-01-23 09:02, Użytkownik Maddy napisał :
> [...]
    > przychód w całej swojej kwocie (inne przychody). VATu to nie dotyka.
    > Kosztem są faktury/rachunki za naprawy. Od faktur mozna odliczyc VAT.

    dzieki, a jeszcze jedno pytanie: na jakiej podstawie mam te otrzymana
    kwote zaksiegowac - przeciez potwierdzenie wyplaty z banku (kasy
    ubezpieczyciela) nie jest dowodem ksiegowym ?

    --
    pozdrawiam
    marcin

  • 4. Data: 2004-01-24 16:43:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mark napisał:

    > dzieki, a jeszcze jedno pytanie: na jakiej podstawie mam te otrzymana
    > kwote zaksiegowac - przeciez potwierdzenie wyplaty z banku (kasy
    > ubezpieczyciela) nie jest dowodem ksiegowym ?

    A dlaczego nie?

    Przecież żeby zaksięgowac przychód nie trzeba miec dowodu obcego - patrz
    sprzedaz nieudokumentowana.

    Poza tym na pewno masz decyzję ubezpieczyciela o przyznaniu odszkodowania.
    Jeżeli nie masz to sie upomnij.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-01-25 11:06:23
    Od: Mark <m...@N...k2s.waw.pl>

    Dnia 2004-01-24 17:43, Użytkownik Maddy napisał :

> [...]
    > sprzedaz nieudokumentowana.
    >
    > Poza tym na pewno masz decyzję ubezpieczyciela o przyznaniu odszkodowania.

    ok, dzieki za pomoc.

    --
    pozdrawiam
    marcin