  • 1. Data: 2003-07-09 21:51:54
    Temat: Auto-handel i wystawienie fry VAT
    Od: f...@p...onet.pl

    Witam, mam pytanie, czy ktos z Was jest zorientowany jak to jest. Chce kupic
    auto w tzw. auto-handlu. Chce by na to auto wystawiono f-re VAT, a oni na
    to ,ze Faktury wystawic mi nie mogą. Tzn. na to auto co chcialabym kupic to
    nie mogą ,ale pokazują mi inne i mowią ,ze na to drugie, jesli je kupie, to
    mogą wystawić fakturę.

  • 2. Data: 2003-07-09 22:36:23
    Temat: Re: Auto-handel i wystawienie fry VAT
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    f...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > nie mogą ,ale pokazują mi inne i mowią ,ze na to drugie, jesli je kupie, to

    Nie wiem, czy się do końca z nimi dogadałeś ale w komisie jest tak, że
    dostajesz wprawdzie fakturę ale VAT jest naliczany tylko od marzy
    (prowizji) komisanta (mogę ci takie cosik przeskanować i przysłać).
    Natomiast jesli taki autohandelek kupi sobie autko i traktuje je jako
    towar to masz - jak w każdym innym przypadku - wartość netto wehikułu i
    do tego VAT.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 3. Data: 2003-07-09 22:53:06
    Od: f...@p...onet.pl

    Na tablicy przy wjezdzie jest napisane auto handel, a nie auto komis. Cos
    kombinują, bo nawet jak juz skłonna byłam kupić to auto bez faktury to zaczely
    sie dyskusje, ze na umowie nie napisza mi ceny za jaka kupie ,tylko nizszą. To
    mi sie nie spodobalo,chyba zaczne szukac w prywatnych ogloszeniach , bo te
    autohandle mi podpadaja w naszym miesci, kilka ich w tym tygodniu odwiedzilam.

    Dzieki za Twą odpowiedz.
    Pozdrawiam .

  • 4. Data: 2003-07-09 23:02:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2003, maup wrote:

> [...]
    >+ Natomiast jesli taki autohandelek kupi sobie autko i traktuje je jako
    >+ towar to masz - jak w każdym innym przypadku - wartość netto wehikułu i

    Jest jeszcze kilka innych koncepcji :)
    Pierwsza taka, że "to VATowe" auto sprzedaje jakaś firma będąca
    VATowcem i która VAT odliczyła. Wtedy na fakturze sprzedaży
    będą dwie wartości netto i dwa VATy :) do odliczenia, IMO.
    A o innych byłoby niegrzecznie pisać, bo w końcu firma mogłaby
    się poczuć dotknięta możliwością że coś nieuważnie księguje :> :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-07-11 15:52:06
    Od: "WielkoDuch" <w...@g...pl>

> [...]
    > A o innych byłoby niegrzecznie pisać, bo w końcu firma mogłaby
    > się poczuć dotknięta możliwością że coś nieuważnie księguje :> :)

    Sprawa jest prosta: auto nie jest ich, sprzedadzą ale umowę kupna-sprzedaży
    spiszesz pewnie z właścicielem (pewnie pół tej umowy już jest gotowe:))
    Oni rozliczą się między sobą - być może to wałaśnie ta niższa kwota na
    umowie.
    Żadna nowość :))

    Pozdrowionka
    WielkoDuch