  • 1. Data: 2009-09-26 22:23:57
    Temat: Jak działa drukarka fiskalna?
    Od: Barti <b...@e...com>

    Witam

    Jak działa drukarka fiskalna?
    A konkretnie: rozumiem, że łącze toto z komputerem, na kompie uruchamiam
    program do księgowości, w programie wklepuje jakąś transakcję i jak zrobię
    'drukuj', to drukarka fiskalna druknie paragonik.
    Pytanie - z jaką datą wydrukuje się ten paragonik? To jest jakaś data z
    wnętrza drukarki, czy po prostu komputer mówi drukarce co ma wydrukować a
    ona drukuje?
    Lub wprost - czy mogę np. dzisiaj wklepać transakcję sprzed paru dni, tak,
    żeby była wydrukowana ze swoją właściwą data (sprzed paru dni)?

    Pozdrawiam
    Barti.

  • 2. Data: 2009-09-27 07:36:24
    Temat: Re: Jak działa drukarka fiskalna?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Barti pisze:
    > Witam
    >
    > Jak działa drukarka fiskalna?

    Tak samo jak kasa fiskalna, tylko nie ma klawiatury i nie ma bazy danych
    towarów. Ma jednak również moduł fiskalny.

    > Lub wprost - czy mogę np. dzisiaj wklepać transakcję sprzed paru dni, tak,
    > żeby była wydrukowana ze swoją właściwą data (sprzed paru dni)?

    Nie. Drukarka fiskalna ma pamięć fiskalną i generalnie działa
    identycznie jak kasa fiskalna. W pamięci będziesz miał daną datę już
    zamkniętą.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2009-09-27 10:45:45
    Od: Barti <b...@e...com>

    > Nie. Drukarka fiskalna ma pamięć fiskalną i generalnie działa
    > identycznie jak kasa fiskalna. W pamięci będziesz miał daną datę już
    > zamkniętą.

    Czyli ma wbudowany zegar + datę? Jak i kiedy się w takim razie ustawia tę
    datę i jak się to ma do tego, że typowe zegarki elektroniczne potrafią się
    spóźniać/spieszyć kilkanaście sekund na dobę? Jak ona to koryguje?

    I pytanie powiązane - czy w sytuacji gdy sprzedaż następuje automatycznie
    (usługi elektroniczne), to trzeba np. codziennie uruchamiać taką drukarkę i
    drukować sprzedaż za ten dzień?

    A może zaraz po każdej sprzedaży (co oznacza gotowość 24h/dobę)?

    Czy nie można tego zrobić raz na np. miesiąc - zbiorczo?

    Pozdrawiam
    Barti

  • 4. Data: 2009-09-27 11:17:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Czyli ma wbudowany zegar + datę?

    A jaki problem? Przecie komputer też ma.

    > Jak i kiedy się w takim razie ustawia tę
    > datę i jak się to ma do tego, że typowe zegarki elektroniczne potrafią się
    > spóźniać/spieszyć kilkanaście sekund na dobę? Jak ona to koryguje?

    No komputer jeszcze bardziej może mieć źle :D No i czemu dziwi Cię
    drukarka, skoro w niezależnej kasie fiszkalnej też masz ten sam problem.
    No ustawiasz sobie i już. Co Ci zmienia kilkanaście sekund? Kasa ma
    zapobiegać przekrętom. Co za różnica czy sprzedaż kiełbasy zarejestruje
    10 sekund inaczej niż czas atomowy? Ważne, że zarejestruje KOLEJNO i
    WSZYSTKO i właśnie nie będzie można wystawić paragonów wstecz i robić
    przekrętów, jakie próbujesz zrobić.

> [...]
    > A może zaraz po każdej sprzedaży (co oznacza gotowość 24h/dobę)?
    > Czy nie można tego zrobić raz na np. miesiąc - zbiorczo?

    Takich niuansów nie znam, ale mam wrażenie, że zaraz po każdej sprzedaży
    masz drukować paragon. Choć były tam jakieś schizy np. z wysyłkową
    sprzedażą, bo paragon powinien być wystawiony w momencie dostarczenia
    paczki nabywcy.... Aczkolwiek wszyscy wystawiają przed pakowaniem, bo co
    mają robić.................

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2009-09-27 13:41:00
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Barti napisal:
    > datę i jak się to ma do tego, że typowe zegarki elektroniczne potrafią się
    > spóźniać/spieszyć kilkanaście sekund na dobę? Jak ona to koryguje?

    Typowy groszowy szajs chinski ma taktowanie ukladami RC.
    Kwarce sa znacznie bardziej stabilne.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2009-10-01 14:52:35
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Barti napisał:
    .

    > Czyli ma wbudowany zegar + datę? Jak i kiedy się w takim razie ustawia tę
    > datę i jak się to ma do tego, że typowe zegarki elektroniczne potrafią się
    > spóźniać/spieszyć kilkanaście sekund na dobę? Jak ona to koryguje?

    Ma datę i zegar i możesz to ewentualnie ustawić tylko raz przed
    dokonaniem fiskalizacji durkarki. Potem możesz zmieniac w drukarce
    godzinę ale max o 1 godz dziennie. W ten sposób radzisz sobie ze zmianą
    czasu w Polsce i ewentualnymi parominutowymi niezgodnościami zegarów.

    > I pytanie powiązane - czy w sytuacji gdy sprzedaż następuje automatycznie
    > (usługi elektroniczne), to trzeba np. codziennie uruchamiać taką drukarkę i
    > drukować sprzedaż za ten dzień?

    CO rozumiesz pod pojęciem sprzedaż? Dla mnie sprzedaż następuje w
    momencie zapłaty za towar czyli jak pieniądze pojawiają się na moim
    koncie (wcześniej to jest tylko zamówienie).

    > A może zaraz po każdej sprzedaży (co oznacza gotowość 24h/dobę)?
    >
    > Czy nie można tego zrobić raz na np. miesiąc - zbiorczo?

    Na pewno możesz to robić raz dziennie, bo i tak musisz drukowac raporty
    dobowe w każdy dzień prowadzenia sprzedaży.

    > Pozdrawiam
    > Barti

    ps. pojęcie sprzedaży bardzo uprościłem, więc proszę mnie za to nie
    ganić i nie rozstrzygać przypadków wysyłania towaru za pobraniem :-)

  • 7. Data: 2009-10-02 17:35:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Sep 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > paragon powinien być wystawiony w momencie dostarczenia paczki nabywcy....

    Raczej w momencie wydawania paczki firmie dostawczej (poczcie lub
    kurierowi) :)
    Faktu to nie zmienia, absurd w przepisach istnieje.

    pzdr, Gotfryd