  • 11. Data: 2023-01-31 19:06:20
    Temat: Re: Najem - Ryczałt od czego?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-01-30 o 20:33, ąćęłńóśźż pisze:
    > Może na Twoje, tylko dla świętego spokoju rozpisz to (rozbij) w umowie
    > najmu.
    > Co do pralki opuść (np. jednorazowym aneksem) najemcy czynsz za któryś
    > miesiąc o koszt tej pralki czy marmuru i będziesz 8,5% do przodu.
    > I luknij na art 6a-6e ustawy o ochronie praw lokatorów kto co musi.

    Dogaduję się z najemcami bez problemu, a za niecały rok już nie będzie
    tematu. Oni się wyprowadzą 'na swoje', a kolejnych już nie będę szukał.
    P.G.

  • 12. Data: 2023-01-31 22:19:08
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Poszukaj interpretacji dokonanych przez US na wniosek podobnych jak Ty podatników.
    BTW w latach 90-tych nie było IMO tak różowo, bo zapłatę kosztów eksploatacyjnych
    traktowano jako przychód (czy stoi czy leży musisz
    płacić, a tu nagle ktoś płaci za Ciebie, ad absurdum opłata do spółdzielni mogłaby
    być 4 tys. a czynsz symboliczne 1 zł i co?).

    -----

  • 13. Data: 2023-02-02 11:31:11
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2023-01-31 o 19:01, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    yczalcie-co-stanowi-przychod_52_52251.htm

    > Super, bo właśnie się zastanawiałem - rejestrować się w jakimś kolejnym
    > miejscu w necie, czy nie :)

    akurat "to miejsce" dla każdego przedsiębiorcy jest baaaaardzo
    przydatne. Warto się zarejestrować moim zdaniem.

  • 14. Data: 2023-02-02 12:37:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-02-02 o 11:31, DaNsOuNd pisze:

    yczalcie-co-stanowi-przychod_52_52251.htm

    > akurat "to miejsce" dla każdego przedsiębiorcy jest baaaaardzo
    > przydatne. Warto się zarejestrować moim zdaniem.

    Dzięki za sugestię. Pewnie to zrobię, tylko, że jak gdzieś zaglądam raz
    na kilka lat to potem nie wiem gdzie to było....
    Prowadzimy z bratem DG od 88r. Po kilku latach dokooptowaliśmy naszego
    kolegę ze studiów z założeniem, że on się zajmie wszystkim a my będziemy
    mogli zająć się tym na czym się znamy - czyli projektowaniem urządzeń. I
    tak to działa.
    Dotychczas właściwie raz (2 lata temu) musieliśmy z bratem wniknąć
    głębiej w przepisy jak firma od podatków (z którą kolega ma umowę)
    robiła mu wodę z mózgu, a on zakładał, że skoro tylko tym się zajmują od
    20 lat to na pewno wiedzą dobrze.
    Najlepsze, że raz naprostowani po 2 miesiącach znów mu to samo wciskali
    i trzeba ich było drugi raz prostować :).

    No nie mam czasu wczytywać się w cokolwiek. Szczególnie ostatnio.
    Wszystko co zaprojektowaliśmy w ciągu ostatnich 10 lat nagle, z powodu
    niedostępności procesorów, przestało być produkowalne.
    Teraz wszystko trzeba przeprojektowywać dopasowując się do tego co
    akurat rzucą na rynek :(
    Zero czasu.
    Najważniejsze urządzenie kolega chwilowo uratował kupując u spekulanta
    po 40 euro procesory, które normalnie są po 25zł. Ale dokładając w ten
    sposób do produkcji stawiamy się w tej samej sytuacji co ostatnio piekarnie.
    P.G.