  • 21. Data: 2020-11-30 22:37:45
    Temat: Re: Nowy JPK_V7M
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 24 Nov 2020 21:59:53 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >A wyeksportuje dane do xls?
    Każdą z części pliku jpk tzn. sprzedaż i zakupy osobno możesz
    wyeksportować do "plik tekstowy rozdzielany znakami tabulacji". To już
    sobie w xls zaimportujesz.

    Pola w tym pliku exportu dla sekcji sprzedaż są następujące:

    Lp Kod NIP NIP Imię i nazwisko lub nazwa kontrahenta Numer
    dowodu sprzedaży Data wystawienia dowodu sprzedaży Data
    sprzedaży Typ dokumentu Dostawa towarów oraz świadczenie usług
    na terytorium kraju, zwolnione od podatku Dostawa towarów oraz
    świadczenie usług poza terytorium kraju w tym świadczenie usług, o
    których mowa w art. 100 ust. 1 pkt 4 ustawy Dostawa towarów oraz
    świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane stawką 0% w tym
    dostawa towarów, o której mowa w art. 129 ustawy Dostawa
    towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane
    stawką 5% VAT - Dostawa towarów oraz świadczenie usług na
    terytorium kraju, opodatkowane stawką 5% Dostawa towarów oraz
    świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane stawką 7% albo 8%
    VAT - Dostawa towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju,
    opodatkowane stawką 7% albo 8% Dostawa towarów oraz świadczenie usług
    na terytorium kraju, opodatkowane stawką 22% albo 23% VAT - Dostawa
    towarów oraz świadczenie usług na terytorium kraju, opodatkowane
    stawką 22% albo 23% Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów
    Eksport towarów Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów VAT -
    Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów Import towarów podlegający
    rozliczeniu zgodnie z art. 33a ustawy VAT - Import towarów
    podlegający rozliczeniu zgodnie z art. 33a ustawy Import usług z
    wyłączeniem usług nabywanych od podatników podatku od wartości
    dodanej, do których stosuje się art. 28b ustawy VAT - Import usług z
    wyłączeniem usług nabywanych od podatników podatku od wartości
    dodanej, do których stosuje się art. 28b ustawy Import usług
    nabywanych od podatników podatku od wartości dodanej, do których
    stosuje się art. 28b ustawy VAT - Import usług nabywanych od
    podatników podatku od wartości dodanej, do których stosuje się art.
    28b ustawy Dostawa towarów, dla których podatnikiem jest nabywca
    zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy (wypełnia nabywca) VAT -
    Dostawa towarów, dla których podatnikiem jest nabywca zgodnie z art.
    17 ust. 1 pkt 5 ustawy (wypełnia nabywca) VAT od towarów i usług
    objętych spisem z natury, o którym mowa w art. 14 ust. 5 ustawy Zwrot
    odliczonej lub zwróconej kwoty wydatkowanej na zakup kas
    rejestrujących, o którym mowa w art. 111 ust. 6 ustawy VAT od
    wewnątrzwspólnotowego nabycia środków transportu, wykazanego w
    elemencie K_24, podlegająca wpłacie w terminie, o którym mowa w art.
    103 ust. 3, w związku z ust. 4 ustawy VAT od wewnątrzwspólnotowego
    nabycia paliw silnikowych, podlegająca wpłacie w terminach, o których
    mowa w art. 103 ust. 5a i 5b ustawy GTU 01 GTU 02 GTU 03 GTU 04
    GTU 05 GTU 06 GTU 07 GTU 08 GTU 09 GTU 10 GTU 11 GTU 12 GTU 13
    SW EE TP TT WNT TT D MR T MR UZ I 42 I 63
    B SPV B SPV DOSTAWA B MPV PROWIZJA MPP Korekta podstawy
    opodatkowania, o której mowa w art. 89a ust. 1 i 4 ustawy
    Wartość sprzedaży brutto dostawy towarów i świadczenia usług
    opodatkowanych na zasadach marży zgodnie z art. 119 i art. 120 ustawy

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 22. Data: 2020-12-01 10:38:42
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Budzik pisze:
    > Użytkownik Andrzej Kłos a...@w...pl ...

    > W jakim sensie wygodniejsze?

    Np.:

    - nie logujesz się za każdym razem PZ, bo w ogóle się nie logujesz
    - w "rekordzie" sprzedaży/zakupu nie podajesz wszystkich danych
    kontrahenta tylko NIP-em i nazwą

    poza "wygodniejsze":

    - dla płaskoziemców istotne może być to, że w wersji full (e-mikrofirma)
    całość danych dotyczących księgowości swojej firmy trzymasz na serwerach
    MF i nie masz żadnej wiedzy i gwarancji, kto i kiedy ma do nich dostęp.
    (a może są w chmurze googlowskiej?)

    - zrobili wersję "web-ową" (zamiast poprzedniej "desktopowej") i
    logowanie przez PZ. Jak wylądujesz w nemocnicy to aby ktokolwiek:
    rodzina, wspólpracownik, mógł wysłać JPK w terminie to musisz temu komuś
    dać swój PZ - zawczasu. (w starej wersji offlajnowej wystarczyło hasło).

    widać, że cały czas coś grzebią, więc możliwe jakieś zmiany będą, może
    na plus.