  • 1. Data: 2020-10-07 18:28:44
    Temat: ZUS ma uprościć ;) deklarowanie...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    ZUS chce wypełniać deklaracje, zostawiając klientom zatwierdzanie i zlecanie
    przelewów.
    Dlaczego ZUS nie chce zlecać przelewów w imieniu płatnika tak, jak czynią: PGE,
    PGiNG,
    opy telefoniczne itp.?

    [do tej pory można było ukarać płatnika za oświadczenie; teraz -- za poświadczenie?]

    Przed wielu laty zapytałem matkę -- ,,od czego odejmowane są składki ZUS?''.
    Matka (niezbyt mocno angażując się w rozmowę) zauważyła, że od wszystkiego. ;)
    - Od czego odejmowane są składki ZUS?
    - Od wszystkiego.
    - Od podstawy czy od podatku?
    - I od podstawy, i od podatku.
    - Albo, albo...
    - Owszem -- albo chcesz wiedzieć, albo nie.
    - Jak można odliczyć i od podstawy, i od podatku?
    - Społeczne od podstawy, zdrowotne od podatku.
    - Społeczne i zdrowotne? Jest kilka społecznych
    i kilka zdrowotnych?
    - Jest kilka społecznych i jedna zdrowotna, ale
    nie całą zdrowotną odejmuje się od podatku.
    - Aha... A kto płaci?
    - Z czyjego konta? Czy z czyjej podstawy i czyjego podatku?
    - Aha... Pewnie i z pracownika i z pracodawcy...
    - Owszem...

    Następnie wszystko zlewa się w jedno i uzupełnia podatkami...

    PiS urozmaicił -- młodociany nie płaci PIT i płaci ZUS, lecz
    gdy młodociany zachoruje -- chorobowe niekoniecznie ma zerowy PIT.
    [nie wiem, gdzie dopisać ogólną zasadę niepłacenia zdrowotnej bez
    PIT, która to zasada mąci tu jeszcze mocniej; jeśli tu nie napiszę,
    uznają mą niewiedzę w tej kwestii; jeśli napiszę, uznają, że nie
    znam masy podobnych kfiatuf...]

    Powyższy ,,poradnik'' rzecz jasna nie wyczerpuje ;) instrukcji
    dzielenia włosa na (dwanaście?) części... Opisuję to opornikom
    wierzącym w zdrowy rozsądek rządzących...

    -=-

    Już teraz ZUS ułatwia wyliczanie -- ponowienie deklaracji trwa
    chwilę ;) tak zwaną. Gorzej, gdy pojawią się zmiany -- choroba
    pracownika chociażby... Wówczas ZUS proponuje swe wyliczanki,
    które jednak jakoś ;) nie obejmują zdrowotnej...

    -=-

    Coś, co mogłoby (i powinno) być proste, jest skomplikowane tak, jak
    skomplikowane są myśli ludzi trzymających stery władzy w Polsce...

    -=-

    Podpowiem kolejną nowelizację prawa, czyniącą opłaty sprawiedliwszymi...
    Toż różne miesiące mają różną liczbę dni -- można by którąś ze składek
    jakoś uzależnić od liczby dni miesiąca....

    -=-

    Być może pewnego dnia zniecierpliwieni/przemęczeni podatnicy odmówią
    posłuszeństwa (jak źle traktowana maszyna -- choćby przegrzewany czy
    obijany HDD) i załamie się polski pobór składek bądź podatków... Rzecz
    jasna dobrym do tego załamania tłem może być pandemia lub inny kataklizm...

    -=-

    ZUS i NFZ formalnie mogłyby być zasilane pieniędzmi Fiskusa...

    Premier EKopacz deklarowała likwidację składek ZUS i NFZ?
    Rok rządziła -- dlaczego nie zlikwidowała? Koalicja, w skład
    której wchodziła (jako główny udziałowiec) jej partia, rządziła
    osiem lat...

    -=-

    Około godziny 10:30 odnotowano w Polsce 3003 nowicjuszy
    przy niespełna 30 tysiącach aktywistów.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 2. Data: 2020-10-07 19:54:00
    Temat: Re: ZUS ma uprościć ;) deklarowanie...
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 7 Oct 2020 18:28:44 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

> [...]
    przelewów.
    >Dlaczego ZUS nie chce zlecać przelewów w imieniu płatnika tak, jak czynią: PGE,
    Spokojnie, już niedługo rachunki VAT (a potem rachunki firmowe) będzie
    prowadził jedynie słuszny NBP i będą sobie brać co chcą a płatności z
    działalności będziesz realizował w PUE ;)

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 3. Data: 2020-10-09 20:31:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "WAM" n...@4...com

    O tym, co napisałem, aż za wiele w necie, więc nie dałem linków...

    > Spokojnie, już niedługo rachunki VAT (a potem rachunki firmowe) będzie
    > prowadził jedynie słuszny NBP i będą sobie brać co chcą a płatności z
    > działalności będziesz realizował w PUE ;)

    Jakieś namiary na źródło tej informacji możesz dać?

    --

  • 4. Data: 2020-10-14 20:00:44
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 9 Oct 2020 20:31:56 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    Otwarty umysł :)

    WAM