  • 1. Data: 2009-09-28 12:46:49
    Temat: O jakie zaświadczenia chodzi?
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    Jako, że dostałem dotację z Urzędu Pracy muszę w określonym w umowie
    czasie dostarczyć do UP określone dokumenty związane z zakładaniem
    firmy - w umowie z UP jest to określone w ten sposób:
    "Bezrobotny zobowiązuje się do:
    3. rozliczenia otrzymanych środków fakturami i rachunkami i
    udokumentowania terminu rozpoczęcia działalności gospodarczej
    zaświadczeniem Urzędu Skarbowego, zaświadczeniem REGON oraz wpisem do
    ewidencji działalności gospodarczej....."

    W innym urzędzie pracy również znalazłem podobny zapis:
    "udokumentowania terminu rozpoczecia działalnosci gospodarczej poprzez
    przedłołenie zaswiadczenia z urzedu skarbowego własciwego dla miejsca
    zamieszkania Beneficjenta i zaswiadczenia o wpisie do ewidencji
    działalnosci
    gospodarczej do dnia okreslonego w § 5 pkt 7;"

    1. "udokumentowania terminu rozpoczęcia działalności gospodarczej
    zaświadczeniem Urzędu Skarbowego" - o jakie zaświadczenie może
    chodzić?
    2. " wpisem do ewidencji działalności gospodarczej" - chyba chodzi tu
    o zaświadczenie jakie Urząd Gminy wydaje przedsiębiorcom po złożeniu
    EDG-1?

    Pozdrawiam.

    http://megalotto.pl - Wyniki lotto

  • 2. Data: 2009-09-28 13:29:05
    Temat: Re: O jakie zaświadczenia chodzi?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-09-2009 o 14:46:49 Rafał Kowalczyk <r...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > 2. " wpisem do ewidencji działalności gospodarczej" - chyba chodzi tu
    > o zaświadczenie jakie Urząd Gminy wydaje przedsiębiorcom po złożeniu

    Sam jstem ciekaw - jakieś potweirdzenie złożenia NIP-1 może?

    Tak na marginesie, to do załatwienia takich spraw wystarczyłaby
    penalizacja żądania przez urzędnika dokumentu będącego w posiadaniu
    innego urzędnika. Marzenia..

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-09-28 16:04:00
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 28 Wrz, 15:29, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    > Sam jstem ciekaw - jakieś potweirdzenie złożenia NIP-1 może?

    Też tak w pierwszej chwili pomyślałem. Jutro zadzwonię do obu urzędów
    i się postaram dowiedzieć.

    Urzędniczką w UP napomknęła, że jedno z zaświadczeń kosztować mnie
    będzie 17zł. Pogooglowałem trochę i o wydaje mi się, że może chodzić o
    następujące zaświadczenia:
    1. "zaświadczenie o figurowaniu w ewidencji podatników, o prowadzeniu,
    zawieszeniu lub likwidacji działalności gospodarczej" - składa się
    odpowiedni wniosek/podanie chyba do US, który następnie wydaje to
    zaświadczenie.
    źródło: http://www.pus.poznan.pl/index.php?option=com_conten
    t&task=view&id=110&Itemid=87

    2. "Zaświadczenie POTWIERDZAJĄCE wpis do ewidencji działalności
    gospodarczej" - składa się odpowiedni wniosek/podanie chyba do UG,
    który następnie wydaje to zaświadczenie.
    źródło: http://forum.mielec.pl/viewtopic.php?f=3&t=67

    Tyle, że to są przykłady z konkretnych miast. Niestety pewnie w każdym
    mieście jest z inaczej (inne nazwy dokumentów itp.)

  • 4. Data: 2009-09-28 16:18:23
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    To "Zaświadczenie potwierdzające wpis do ewidencji działalności
    gospodarczej" może się w niektórych Urzędach Gmin czy Urzędach miast
    nazywać również: "Zaświadczenia o figurowaniu w ewidencji działalności
    gospodarczej ":
    http://www.czestochowa.um.gov.pl/urzad/sprawy/karta?
    symbol=RG001

    To chyba w istocie jedno i to samo (tylko pod inną nazwą)?