  • 1. Data: 2009-09-28 15:08:06
    Temat: Własna DG - przełom roku
    Od: zlotawy <z...@g...com>

    Witam,
    jak to jest gdy rok kończy się stratą. Czy przepisuje się ją na nowy
    rok? W przypadku KPiR. Wg mnie tak, głupio by było to zerować.

    Pozdrawiam
    zlotawy

  • 2. Data: 2009-09-28 15:11:57
    Temat: Re: Własna DG - przełom roku
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-09-2009 o 17:08:06 zlotawy <z...@g...com> napisał(a):

    > Witam,
    > jak to jest gdy rok kończy się stratą. Czy przepisuje się ją na nowy
    > rok? W przypadku KPiR. Wg mnie tak, głupio by było to zerować.

    Co zerować? Nowa KPiR to nowe rozdanie, nic się nie przepisuje.
    Możesz za to odliczać stratę zgodnie z przepisami updof (art. 9 ust.3).

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-09-28 15:12:31
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 28-09-2009 o 17:11:57 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > nic się nie przepisuje.

    Oczywiście z wyjątkiem remanentu

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2009-09-28 15:23:19
    Od: zlotawy <z...@g...com>

    On 28 Wrz, 17:12, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Oczywiście z wyjątkiem remanentu
    >
    > --
    > Tomek

    No własnie to chyba raczej o to mi chodzi. Tzn. o towar zakupiony w
    roku mijającym, który jest wart tyle, że przewyższa mijający zysk.
    Czyli podatku się nie placi? No i teraz ta wartosc zachowanego towaru
    powinna byc wg mnie w 100% uwzgledniona w nowym rozdaniu. Czy jednak
    tak nie jest?

    Pozdrawiam
    zlotawy

  • 5. Data: 2009-09-28 15:37:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    zlotawy w
    bl.googlegroups.com>:

    > No własnie to chyba raczej o to mi chodzi.

    Chyba?

    > Tzn. o towar zakupiony w
    > roku mijającym, który jest wart tyle, że przewyższa mijający zysk.

    Jaki znowu zysk?

    Może o przychód Ci chodzi.

    > Czyli podatku się nie placi? No i teraz ta wartosc zachowanego towaru
    > powinna byc wg mnie w 100% uwzgledniona w nowym rozdaniu. Czy jednak
    > tak nie jest?

    A czytałes Ty kiedyś rozporządzenie w sprawie prowadzenia PKPiR? Razem z
    objaśnieniami. Polecam.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2009-09-28 15:53:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > A czytałes Ty kiedyś rozporządzenie w sprawie prowadzenia PKPiR?
    > Razem z objaśnieniami. Polecam.

    Pewnie zemdleje, jak się dowie, że jak ma rozliczyć
    ten zgromadzony i niesprzedany towar :-)

  • 7. Data: 2009-09-28 15:56:13
    Od: zlotawy <z...@g...com>

    On 28 Wrz, 17:37, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    > A czytałes Ty kiedyś rozporządzenie w sprawie prowadzenia PKPiR? Razem z
    > objaśnieniami. Polecam.

    czyli tu sie nie dowiem
    w kazdym razie dzieki za checi

    zlotawy

  • 8. Data: 2009-09-28 16:03:59
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    zlotawy w
    bl.googlegroups.com>:

    > czyli tu sie nie dowiem

    Przecież sie dowiedziałeś co masz przeczytać w tej konkretnej sprawie.

    > w kazdym razie dzieki za checi

    Wędka jest lepsza niż rybka...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2009-09-28 16:04:38
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:h9qmq9$8p2$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Pewnie zemdleje, jak się dowie, że jak ma rozliczyć
    > ten zgromadzony i niesprzedany towar :-)

    I straty nie będzie... :-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2009-10-02 17:44:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Sep 2009, zlotawy wrote:

    > No własnie to chyba raczej o to mi chodzi. Tzn. o towar zakupiony w
    > roku mijającym, który jest wart tyle, że przewyższa mijający zysk.

    Streszczenie: "twój towar jest twoim majątkiem".
    Fakt zakupu towaru *nie* kwalifikuje go jako koszt - acz na KPiR
    przyjęto takie uproszczenie, korygowane remenetem.
    Hint: US może zarządzić remanent, który dość skutecznie objaśni
    jak *docelowo* działa rozliczenie towaru.

    > No i teraz ta wartosc zachowanego towaru
    > powinna byc wg mnie w 100% uwzgledniona w nowym rozdaniu.

    Normalnie, to zasadą rozliczania kosztów jest ich rozliczenie
    w momencie *uzyskania przychodu*.
    Stosuje się pewne aproksymacje tej zasady, ale najwyraźniej
    Ty mniemasz, że "zakup jest kosztem". To jest błąd konstrukcyjny
    w założeniu :)
    Towar jest kosztem w momencie, w którym *zostanie sprzedany*.
    Zaliczenie w momencie zakupu jest "tymczasowe", celem uproszczenie
    liczenia zaliczek, sprawdza się w miarę przy mniej więcej stałym
    obrocie (w rozumieniu i sprzedaży, i zakupów), powoduje "odchylenia"
    w innym przypadkach, i jak wyżej - może być w każdej chwili
    skorygowane, w obie strony, "urzędowym" remanentem.

    pzdr, Gotfryd