    From: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: [PCC] US kwestionuje wartosc kupionego mieszkania
    Date: Mon, 21 May 2007 15:36:53 +0000 (UTC)

    Witajcie,

    dostalem dzisiaj pismo z Urzedu Skarbowego, w ktorym wezwano mnie
    do podwyzszenia wartosci mieszkania, ktore zakupilem na rynku wtornym
    ponad 2 lata temu. US stwierdzil, ze rynkowa wartosc mieszkania
    byla wowczas wyzsza o ok. 15% w porownaniu z cena wpisana do aktu
    notarialnego i zada doplacenia naleznego podatku od czynnosci
    cywilno-prawnych.

    Rzecz w tym, ze wartosc przedmiotowego mieszkania byla wowczas
    nizsza od sredniej rynkowej z kilku powodow, o ktorych US nie wie, m.in.:

    - umowa przedwstepna w formie aktu notarialnego zostala zawarta pol roku
    przed umowa sprzedazy; w umowie przedwstepnej okreslona zostala cena
    mieszkania, zgodna z jego owczesna wartoscia, a przez pol roku ceny
    mieszkan w Warszawie zdazyly istotnie wzrosnac;

    - hipoteka mieszkania byla obciazona kwota 100 tys. zl,

    - mieszkanie zlokalizowane jest na ostatnim pietrze, w bloku bez windy oraz
    w ostatniej klatce schodowej, a zatem jest mieszkaniem naroznym,

    - mieszkanie wymagalo grunownego remontu.

    Z powyzszych powodow uwazam, ze choc kwota PCC, ktora musialbym doplacic
    nie jest wysoka, to sama decyzja US jest dla mnie krzywdzaca.

    I teraz pytanie do osob, ktore maja juz tego typu doswiadczenia - czy
    w swietle przytoczonych przeze mnie wad nabytego mieszkania, US moze
    uznac moje odwolanie, czy tez nie mam na co liczyc?

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *