  • 1. Data: 2004-06-21 14:19:46
    Temat: Patrze na ten nowy VAT-7...
    Od: "latet" <l...@r...pl>

    Patrze na ten nowy VAT-7... i widze, ze nia juz tych paranoicznych
    kombinacji z liczeniem proporcji w zakupach - co ma sluzyc sprzedazy
    opodatkowanej, a co i opodatkowanej i nieopodatkowanej.
    Czy te przepisy zostaly rozluznione, czy po prostu liczenie nie odbywa sie
    juz na VAT-7?

    Dzieki,

    latet

  • 2. Data: 2004-06-21 14:44:07
    Temat: Re: Patrze na ten nowy VAT-7...
    Od: "Olek" <a...@p...onet.pl>

    Wlasnie co z tym podzialem na zwiazana i nie zwiazana?
    jak to sie liczy????
    tez mnie to interesuje do konca tyg trza wyslac
    Czyzby tak dobry fiskus byl ze wszystko mozna odliczyc?
    Pozdrawiam
    Olek

  • 3. Data: 2004-06-21 14:47:31
    Od: "brzdac" <q...@g...pl>

    Użytkownik "latet" <l...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Patrze na ten nowy VAT-7... i widze, ze nia juz tych paranoicznych
    > kombinacji z liczeniem proporcji w zakupach - co ma sluzyc sprzedazy
    > opodatkowanej, a co i opodatkowanej i nieopodatkowanej.

    a zebys sie nie zdziwil :) teraz dopiero bedzie paranoja... korekta czesci
    podatku do odliczenia: po roku, czasem po pieciu latach (srodki trwale),
    czasem dziesieciu (nieruchomosci)

    > Czy te przepisy zostaly rozluznione, czy po prostu liczenie nie odbywa sie
    > juz na VAT-7?

    liczenie odbywa sie "w powietrzu", tak mniej wiecej w polowie drogi
    wypelnionym rejestrem vat a wypelnieniem deklaracji :)

  • 4. Data: 2004-06-21 15:44:01
    Od: "latet" <l...@r...pl>

    > liczenie odbywa sie "w powietrzu", tak mniej wiecej w polowie drogi
    > wypelnionym rejestrem vat a wypelnieniem deklaracji :)

    No, to śliczną pułapkę na zielonych przygotowali.
    Nic, tylko odczekac troche, na nową falę świezych, naiwnych
    vatmanów i zabierac sie za kontrolowenie.
    Brawa dla Fiskusa!

    (Jak dobrze, ze sam mam 100% sprzedazy opodatkowanej :-)

    latet

  • 5. Data: 2004-06-22 07:15:31
    Od: "Robin \(Robert\)" <B...@a...pl.usunto>

    Z tego co mi wiadomo wspólczynnik wyliczasz na podstawie obrotów z 2003r. Na
    początku 2005r. będziesz musiał wykonać korektę VAT o współczynnik realny,
    czyli wyliczony z obrotów 2004r.
    O tyle jest to dobre, że na początku roku określasz współczynnik i stosujesz
    go przez cały rok.
    A najgorsze jest to, że są tacy co w 2003 mieli 100% sprzedaż opodatkowaną
    (współczynnik = 1) a teraz mają 100%ZW (współczynnik = 0). I dla nich
    zacznie się problem na początku 2005r.

    Robin (Robert)

  • 6. Data: 2004-06-22 07:38:30
    Od: /sl <w...@W...pl>

    Dnia 6/22/2004 9:15 AM, Użytkownik Robin (Robert) napisał:

    > A najgorsze jest to, że są tacy co w 2003 mieli 100% sprzedaż opodatkowaną
    > (współczynnik = 1) a teraz mają 100%ZW (współczynnik = 0). I dla nich
    > zacznie się problem na początku 2005r.

    W tym wypadku zastosowanie ma art. 90 ust 9

  • 7. Data: 2004-06-22 09:33:55
    Od: "BAH" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robin (Robert)" <B...@a...pl.usunto> napisał w wiadomości

    > A najgorsze jest to, że są tacy co w 2003 mieli 100% sprzedaż opodatkowaną
    > (współczynnik = 1) a teraz mają 100%ZW (współczynnik = 0). I dla nich
    > zacznie się problem na początku 2005r.

    Wtedy nie liczy współczynnika. i nic nie odlicza.
    Wspólczynnik stosuje się do tzw. sprzedaży "mieszanej"
    (zakup związany ze sprzedażą opodatkowaną i zwolnioną)

    Jak ma 100% ZW, to każdy zakup jest związany ze sprzedażą
    zwolnioną i nie stosuje się żadnego współczynnika.

    Gorzej jak jednak coś w grudniu sprzeda
    i okaże się że ten kupiony do biura fotel
    jest związany z "mieszaną"

    Z drugiej strony jak nie sprzeda a zaliczy do mieszanej,
    to będzie problem dlaczego "odliczał" proporcją ?

    BAH