  • 1. Data: 2004-11-27 13:17:53
    Temat: Podatki z gieldy...
    Od: "Walter Lui" <w...@t...yahoo.com>

    Witam,

    Mam pytanie. Nie orientuje sie za bardzo w polskich realiach. Mieszkam za
    granica od bardzo dawna (nie EU). Do Polski przyjezdzam raz, dwa razy w
    roku. Zaczalem kupowac telefonicznie akcje. Ale nie orientuje sie jak jest z
    podatkiem od zysku przy sprzedazy. Ktos mi mowil, ze od razu jest odliczane
    19%, ktos inny, ze musze na koniec roku zlozyc zeznanie podatkowe (czy to
    jakis specjalny druk PIT od dochodow z gieldy?) i wowczas zaplacic 19-to
    procentowy podatek polskiemu fiskusowi.Ja sie w Polsce wogole nie
    rozliczalem do tej pory, bo tam nie pracuje i poza gielda w tym roku nie
    mialem tam zadnych dochodow. Nie chce miec kiedys problemow z powodu nie
    zaplacenia podatku stad moze ktos mi objasni jak to wyglada.
    z gory bardzo dziekuje.

    Walter