  • 1. Data: 2002-05-19 20:59:34
    Temat: Problem z mieszkaniami
    Od: "Vittorio" <3...@w...pl>

    Witajcie
    Mam taki problem. Kupiłem od spółdzielni 3 mieszkania w stanie absolutnie
    surowym (bez tynków, instalacji, ścian działowych, stolarki itd) z zamiarem
    ich wynajęcia. Wyremontowałem je i urządziłem. Po pewnym czasie (potrzebna
    była gotówka) zmieniłem plany i sprzedałem je na wolnym rynku (t<1 rok).
    Złożyłem odpowiedni PIT, zapłaciłem 10% zryczałtowanego podatku dochodowego.
    Od razu wezwano mnie do kontroli w US. I co sie okazuje? Urzedniczka
    powiedziała, że ponieważ prowadzę działalność gospodarczą, to może US
    zinterpretować ten zakup i sprzedaż jako działalność handlową i wydać
    decyzję o opodatkowaniu transakcji na zasadach ogólnych, tzn. wg skali z
    tabelki. Oznacza to dla mnie dużą stratę na całej operacji, bo nie mam
    praktycznie żadnych rachunków, żeby zrobić koszty. Dodam, że oczywiście
    przedmiot mojej dg jest zupełnie inny niż handel nieruchomościami. Możecie
    mnie jakoś pocieszyć? Z góry dzięki. Wiktor

  • 2. Data: 2002-05-20 13:24:49
    Temat: Re: Problem z mieszkaniami
    Od: "Michał" <a...@w...pl>

    US powinien "na dziendobry" powinien przeczytac wpis do ewidencji
    dzialalnosci gospodarczej w ktorym jest zakres wykonywania danej dzialnosci.
    Inne sa wykluczone poniewaz na to nie pozwala statut tej dzialalnosci. Gdyby
    podatnik zaewidencjonowal koszty uzyskania przychodu nie zwiazne bezposredni
    z wykonywana dzilalnoscia to US "wyrzucilby" je z ewidencji i dokonal
    domiaru podatku dochodowego. Dziala to w dwie strony.

    Pozdrawiam Ela

  • 3. Data: 2002-05-20 13:58:50
    Od: "Vittorio" <3...@w...pl>

    Tak, właśnie to zrobił. We wpisie jest napisane na końcu: "każda inny rodzaj
    działalności nie wymagający innego zezwolenia" :(
    pozdrawiam Wiktor