  • Data: 2021-11-28 13:21:41
    Temat: Re: Czy składkę zdrowotną można nadpłacać?
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-11-28 o 12:43, TomN pisze:

    > Od prawie XX lat *składałem specjalnie deklarację za grudzień w grudniu*
    > choć nie musiałem żadnej składać, bo sobie ZUS generował sam i płaciłem w
    > grudniu.
    > Ze trzy razy mnie zapraszali do US na wyjaśnienia dlaczego im system
    > pokazuje inaczej ze składkami UZ niż w moim zeznaniu rocznym i za każdą razą
    > było dokładnie to, że ja odliczałem składki za 12 miesięcy ale z
    > przesunięciem w grudniu.

    Ale co system im pokazuje inaczej?
    Że Twoja suma nie zgadza się z sumą składek teoretycznych?
    (choć tu różnicę miałeś kilka złotych pomiędzy skrajnymi miesiącami)
    Miałeś kontrolę z jakiegoś innego powodu czy tylko dzwonili w sprawie
    wyjaśnienia?
    > Co będzie, gdy ktoś zechce 13 składek odliczyć to nie prorokuję, ale
    raczej
    > będzie miał pod górkę -- czy to warte tych 200PLN, wątpię...

    Jak będzie to masowe, to będą musieli wymyślić jakiś mądry
    punkt zaczepienia, żeby to odwrócić.