    Subject: Re: Deklaracje elektroniczne
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Kviat
    Date: Sun, 10 Jan 2021 11:22:47 +0100

    W dniu 10.01.2021 o 09:51, cef pisze:

    > Więc żeby pokazały się
    > jakieś formularze do rozliczeń 2020 roku, to musiało by się ukazać
    > rozporządzenie a może nie?
    > W programie e-Deklaracje nie widzę żadnych formatek do rozliczeń za 2020
    > (program zaktualizowany)
    > ale z mojego programu do prowadzenia KPiR wygenerowałem
    > VAT-7, VAT-7UE oraz PITy-11 i PIT-4R i wysłałem te dokumenty
    > (VAT za grudzień 2020 i roczne  PITy-11, 4R)
    > Nie widzę natomiast PIT-36L czy PIT-36?

    https://www.e-pity.pl/do-kiedy-rozliczyc-pit-terminy
    -kalendarz-podatnika-platnika/

    15.02.2021

    "Termin udostępnienia wstępnej rocznej deklaracji PIT-37, PIT-36 i
    PIT-38 i PIT-28 w usłudze ,,Twój e-PIT" Ministerstwa Finansów"

    https://www.pit.pl/aktualnosci/deklaracja-roczna-pit
    -dopiero-po-15-lutego-termin-na-zwrot-pit-2018-dla-w
    ybranych-tylko-45-dni-937842

    "Nadal warto składać deklaracje PIT, ale okres rozliczeń rocznych
    zacznie się od 15 lutego i trwać będzie do 30 kwietnia. Deklaracje
    złożone przed tym terminem będą uznawane za ważne, ale dla celów zwrotu
    podatku - liczyć się będą tak, jakby złożono je 15 lutego. "

    Zmiana okresu rozliczeń podatku dochodowego wynika z przepisów ustawy
    nowelizującej ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ma
    zastosowanie do przychodów za rok 2018. Zgodnie z nowelizowanymi przepisami:

    ,,Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według
    ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty)
    w roku podatkowym, w terminie od dnia 15 lutego do dnia 30 kwietnia roku
    następującego po roku podatkowym. Zeznania złożone przed początkiem
    terminu uznaje się za złożone przed początkiem terminu uznaje się za
    złożone w dniu 15 lutego roku następującego po roku podatkowym".

    Powyższa zmiana terminu zbiega się w czasie z terminem udostępniania
    deklaracji podatkowych dla części podatników w usłudze Twój e-pit. Osoby
    rozliczający się na deklaracjach PIT-37 i PIT-38 będą mogli właśnie od
    15 lutego korzystać z przygotowanej dla nich deklaracji, udostępnianej w
    portalu podatkowym. Pozostali, którzy wolą rozliczyć się poza
    urządzeniem proponowanym po raz pierwszy przez Ministerstwo Finansów,
    będą mogli samodzielnie przygotować swoje deklaracje podatkowe tak samo,
    jak w latach poprzednich. Pozostali podatnicy, korzystający z innych
    deklaracji niż PIT-37 i PIT-38 - rozliczą deklaracje elektronicznie lub
    w tradycyjnej formie. Wszystkich ich jednak obowiązuje termin początku
    sezonu rozliczeń - 15 lutego."

    Pozdrawiam
    Piotr