  • Data: 2021-01-29 21:29:28
    Temat: Re: Deklaracje elektroniczne
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-10 o 09:51, cef pisze:

    > W programie e-Deklaracje nie widzę żadnych formatek do rozliczeń za 2020
    > (program zaktualizowany)
    > ale z mojego programu do prowadzenia KPiR wygenerowałem
    > VAT-7, VAT-7UE oraz PITy-11 i PIT-4R i wysłałem te dokumenty

    I jak się okazało wysłałem PIT-4R w wersji 10.
    Dziś przychodzi poleconym- za potwierdzeniem odbioru-
    pismo -nazwane Informacją- ze skarbówki, że z dniem 12.01.2021
    (czyli kilka dni po mojej wysyłce)
    MF udostępniło formularz PIT-4R w wersji 11 właściwej do rozliczenia
    roku 2020.
    Informację wystosowano w związku z odnotowaniem wpływu mojej deklaracji
    za rok 2020 na nieaktualnym formularzu.
    W związku z powyższym organ podatkowy prosi o złożenie elektronicznie
    korekty
    za rok 2020 w wersji 11.

    Jakie problemy techniczne powoduje w skarbówce istnienie poprawnego PITa
    ale w jakiejś starej wersji formularza? Tzn ktoś musiałby ręcznie
    przeklikać?
    Złożę tę korektę, bo mnie to nic nie kosztuje - kilka kliknięć,
    ale jest to tylko prośba a nie nakaz i chciałbym wiedzieć jakie
    rozporządzenia
    przeczytać, żeby w razie czego w przyszłości wysłać urząd
    tak jak często bywało na drzewo?
    Widzę Rozporządzenie MF z dnia 9.12.2019 -DU2019 poz 2397
    a gdzie są te nowe? Bo w piśmie podają, że wzór uwzględnia
    jakieś przesunięcia zaliczek w związku z Covid-19 czyli
    zmiany w formularzu powstały w 2020 roku.
    Na gofinie widać, że jest odnośnik do nowego formularza,
    ale stare rozporządzenie.