  • 1. Data: 2021-01-10 09:51:41
    Temat: Deklaracje elektroniczne
    Od: cef <c...@i...pl>

    Jak chciałbym złożyć jakiegoś PITa przez program, którego używam
    do księgowania czy poprzez e-Deklaracje, to musi tam być
    formatka odpowiadająca formularzowi, który wymagany
    jest za dany rok. Wygląd (wymagane pola) to z reguły jakieś
    rozporządzenie ministra finansów. Więc żeby pokazały się
    jakieś formularze do rozliczeń 2020 roku, to musiało by się ukazać
    rozporządzenie a może nie?
    W programie e-Deklaracje nie widzę żadnych formatek do rozliczeń za 2020
    (program zaktualizowany)
    ale z mojego programu do prowadzenia KPiR wygenerowałem
    VAT-7, VAT-7UE oraz PITy-11 i PIT-4R i wysłałem te dokumenty
    (VAT za grudzień 2020 i roczne PITy-11, 4R)
    Nie widzę natomiast PIT-36L czy PIT-36?

    Kto odpowiada za przygotowanie tej komunikacji i jak to sprawdzić?
    Tzn czy jest już ustalony jakiś wzór i tylko programiści się spóźniają
    z przygotowaniem? Czy nie ma rozporządzenia i dlatego trzeba czekać.
    Teoretycznie PITa rocznego za 2020 mogę złożyć 1 stycznia 2021,
    ale nie można, bo nie ma jak.
    Kto za to odpowiada i czym to jest zagrożone?
    Powiedzmy, że jestem pieniaczem i chciałbym kogoś pozwać
    za to, że nie mogę tego zrobić a mam prawo.
    Ewentualnie jak to zrobić, bo pewnie można samemu coś zrobić -
    w sensie wysłania, ale ja jestem zupełnie zimny w temacie
    tej wymiany informacji.

  • 2. Data: 2021-01-10 09:57:56
    Temat: Re: Deklaracje elektroniczne
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-10 o 09:51, cef pisze:

> [...]
    > VAT-7, VAT-7UE oraz PITy-11 i PIT-4R i wysłałem te dokumenty
    > (VAT za grudzień 2020 i roczne  PITy-11, 4R)

    Co ciekawe program wygenerował to i wysłał
    a na stronie podatki.gov.pl nie widać wersji dla
    dokumentów za 2020 rok.

  • 3. Data: 2021-01-10 11:22:16
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, cef.
    On 10.01.2021 09:51 you wrote:

> [...]
    > trzeba czekać. Teoretycznie PITa rocznego za 2020 mogę złożyć 1
    > stycznia 2021, ale nie można, bo nie ma jak.

    Ale na jakiej podstawie twierdzisz że powinieneś mieć możliwość złożenia
    pita rocznego od 1. stycznia?
    Jak znajdziesz to możesz rozpoczynać gówno burzę.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2021-01-10 11:22:47
    Od: Kviat

    W dniu 10.01.2021 o 09:51, cef pisze:

> [...]
    > VAT-7, VAT-7UE oraz PITy-11 i PIT-4R i wysłałem te dokumenty
    > (VAT za grudzień 2020 i roczne  PITy-11, 4R)

    https://www.e-pity.pl/do-kiedy-rozliczyc-pit-terminy
    -kalendarz-podatnika-platnika/

    15.02.2021

    "Termin udostępnienia wstępnej rocznej deklaracji PIT-37, PIT-36 i
    PIT-38 i PIT-28 w usłudze ,,Twój e-PIT" Ministerstwa Finansów"

    https://www.pit.pl/aktualnosci/deklaracja-roczna-pit
    -dopiero-po-15-lutego-termin-na-zwrot-pit-2018-dla-w
    ybranych-tylko-45-dni-937842

    "Nadal warto składać deklaracje PIT, ale okres rozliczeń rocznych
    zacznie się od 15 lutego i trwać będzie do 30 kwietnia. Deklaracje
    złożone przed tym terminem będą uznawane za ważne, ale dla celów zwrotu
    podatku - liczyć się będą tak, jakby złożono je 15 lutego. "

    Zmiana okresu rozliczeń podatku dochodowego wynika z przepisów ustawy
    nowelizującej ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ma
    zastosowanie do przychodów za rok 2018. Zgodnie z nowelizowanymi przepisami:

    ,,Podatnicy są obowiązani składać urzędom skarbowym zeznanie, według
    ustalonego wzoru, o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty)
    w roku podatkowym, w terminie od dnia 15 lutego do dnia 30 kwietnia roku
    następującego po roku podatkowym. Zeznania złożone przed początkiem
    terminu uznaje się za złożone przed początkiem terminu uznaje się za
    złożone w dniu 15 lutego roku następującego po roku podatkowym".

    Powyższa zmiana terminu zbiega się w czasie z terminem udostępniania
    deklaracji podatkowych dla części podatników w usłudze Twój e-pit. Osoby
    rozliczający się na deklaracjach PIT-37 i PIT-38 będą mogli właśnie od
    15 lutego korzystać z przygotowanej dla nich deklaracji, udostępnianej w
    portalu podatkowym. Pozostali, którzy wolą rozliczyć się poza
    urządzeniem proponowanym po raz pierwszy przez Ministerstwo Finansów,
    będą mogli samodzielnie przygotować swoje deklaracje podatkowe tak samo,
    jak w latach poprzednich. Pozostali podatnicy, korzystający z innych
    deklaracji niż PIT-37 i PIT-38 - rozliczą deklaracje elektronicznie lub
    w tradycyjnej formie. Wszystkich ich jednak obowiązuje termin początku
    sezonu rozliczeń - 15 lutego."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2021-01-10 12:33:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-10 o 11:22, Pete pisze:

    > Ale na jakiej podstawie twierdzisz że powinieneś mieć możliwość złożenia
    > pita rocznego od 1. stycznia?
    > Jak znajdziesz to możesz rozpoczynać gówno burzę.

    Już Piotr wyjaśnił.
    Ja po prostu nie lubię się zajmować podatkami na raty.
    Poświęcam jakiś weekend na porachowanie wszystkiego,
    a potem składam wszystko i mam święty spokój.
    I do 2018 czy 2019 nie było z tym problemu zwłaszcza, że
    najczęściej miałem zwroty.
    Wtedy akurat miałem taki przypadek, że zależało mi na rozliczeniu
    rocznym, zeby nie płacić zaliczki za grudzień, bo jakoś tak wychodziło,
    że mi się to nie opłaca.
    Ale widzę, że te zmiany są wprowadzone na stałe.
    Zatem nie będzie gównoburzy.

  • 6. Data: 2021-01-10 12:39:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-01-10 o 11:22, Kviat pisze:

> [...]
    > nowelizującej ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ma
    > zastosowanie do przychodów za rok 2018. Zgodnie z nowelizowanymi

    Dzięki za przypomnienie, bo ja nadal myślałem po staremu,
    że muszę szybko rozliczyć PIT roczny, żeby nie płacić.
    zaliczki za grudzień, bo to było niekorzystne dla mnie.
    I już rok czy dwa lata temu "się zagotowałem" bo takie
    przepisy. Jeszcze się tego nie przyzwyczaiłem.

  • 7. Data: 2021-01-10 13:31:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, cef.
    On 10.01.2021 12:39 you wrote:

> [...]
    > bo to było niekorzystne dla mnie. I już rok czy dwa lata temu "się
    > zagotowałem" bo takie przepisy. Jeszcze się tego nie przyzwyczaiłem.

    W zeszłym roku to o ile dobrze pamiętam, to formularze do pitów różnych
    zostały opublikowane w lutym.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2021-01-10 13:53:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Pete.
    On 10.01.2021 13:31 you wrote:

    > W zeszłym roku to o ile dobrze pamiętam, to formularze do pitów
    > różnych zostały opublikowane w lutym.
    Autokorekta cholerna. Pitów rocznych miało być.
    --
    Pete

  • 9. Data: 2021-01-29 21:29:28
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > ale z mojego programu do prowadzenia KPiR wygenerowałem
    > VAT-7, VAT-7UE oraz PITy-11 i PIT-4R i wysłałem te dokumenty

    I jak się okazało wysłałem PIT-4R w wersji 10.
    Dziś przychodzi poleconym- za potwierdzeniem odbioru-
    pismo -nazwane Informacją- ze skarbówki, że z dniem 12.01.2021
    (czyli kilka dni po mojej wysyłce)
    MF udostępniło formularz PIT-4R w wersji 11 właściwej do rozliczenia
    roku 2020.
    Informację wystosowano w związku z odnotowaniem wpływu mojej deklaracji
    za rok 2020 na nieaktualnym formularzu.
    W związku z powyższym organ podatkowy prosi o złożenie elektronicznie
    korekty
    za rok 2020 w wersji 11.

    Jakie problemy techniczne powoduje w skarbówce istnienie poprawnego PITa
    ale w jakiejś starej wersji formularza? Tzn ktoś musiałby ręcznie
    przeklikać?
    Złożę tę korektę, bo mnie to nic nie kosztuje - kilka kliknięć,
    ale jest to tylko prośba a nie nakaz i chciałbym wiedzieć jakie
    rozporządzenia
    przeczytać, żeby w razie czego w przyszłości wysłać urząd
    tak jak często bywało na drzewo?
    Widzę Rozporządzenie MF z dnia 9.12.2019 -DU2019 poz 2397
    a gdzie są te nowe? Bo w piśmie podają, że wzór uwzględnia
    jakieś przesunięcia zaliczek w związku z Covid-19 czyli
    zmiany w formularzu powstały w 2020 roku.
    Na gofinie widać, że jest odnośnik do nowego formularza,
    ale stare rozporządzenie.

  • 10. Data: 2021-02-01 11:29:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 29-01-2021 o 21:29, cef napisał:

> [...]
    > zmiany w formularzu powstały w 2020 roku.
    > Na gofinie widać, że jest odnośnik do nowego formularza,

    Cóż mają tam niezły burdel... 2 ostatnie lata to porażka za porażką. Pit
    4R w wersji 9 w ciągu roku zmieniał się 3 razy! W zeszłym roku nie było
    lepiej. Jak chcesz schematy to masz tu:
    https://www.podatki.gov.pl/e-deklaracje/dokumentacja
    -it/struktury-dokumentow-xml/
    są i stare i nowe.