    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 2 Jun 2021 00:17:57 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Korekta faktury?
    From: Adam <a...@g...com>

    Witam

    Dziękuję za odpowiedź.

    > Przy rozliczeniu korekty jest zawsze odwołanie do korygowanej faktury,
    > ale rozliczasz w okresie, w którym korekta jest wystawiona i tak jak
    > rozliczasz podatki za ten okres.

    Czyli maj 2021 i nie ruszam poprzedniego roku.

    > Ja też bym olał - nawet jak w JPK będzie widać, to
    > przy takiej kwocie-jeśli korekta jest zmniejszająca -jak Ci się nie chce

    Tylko ta korekta de facto zmniejsza wydatki (koszty) - bo nagle usługa (opłacona w
    zeszłym roku) jest tańsza.

    Plus nie jestem pewny czy za miesiąc również nie zrobią takiej korekty (z ich
    korespondencji nie wiem
    czy rekompensata będzie równowartością 1 mc czy 3 mc opłaty za VPS - pierwotnie tuż
    po awarii pisali o 3mc).
    Na razie 1 mc- miałoby to sens jak ktoś ma naliczanie / FV miesięczne za ich usługi
    (wtedy nic nie zapłaci),
    a nie jakiś super tani VPS płatny rok z góry.

    > nic robić - to zawsze możesz nie zauważyć albo nieświadomie zgubić
    > fakturę i nic nie robić.
    Ten wariant się trochę kłóci z tym, że próbuję się z nimi skontaktować, aby anulowali
    tę korektę i rekompensatę.
    Nie wiem czy oni mogą całkowicie anulować w ogóle taką rekompensatę i fakturę
    korygującą.
    Choć pewnie nie uda mi się z nimi skontaktować. Obsługa klienta zerowa.

    > Ja miałem wiele faktur, które już w czasach JPK gdzieś ugrzęzły
    > i nigdy nie zostały uwzględnione, bo znalazły się za późno albo wcale.
    Troszkę mnie pocieszyłeś.

    Ale jakby zrobić to zgodnie ze sztuką to jak by to wyglądało?
    Nie wiem czy mój program Mała Księgowość RP przewiduje ujemne faktury ;)
    To musiałbym DW zrobić do tego? Czy próbować bezpośrednio FV ujemną wpisać ;)
    Jako pozostałe wydatki z wartością ujemne? ;/
    Czy wręcz odwrotnie i jako sprzedaż i usług na rzecz OVH z wartością dodatnią
    (podobnie jak w Różnicami Kursowymi?)
    Ale to chore.

    Pozdrawiam.