  • Data: 2021-06-03 22:04:27
    Temat: Re: Korekta faktury?
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Hej

    > IMHO powinni odmówić. W umowie/regulaminie masz ile płacisz za usługę. I to jest
    właśnie kwota_z faktury_oryginalnej - kwota_z_korekty. I nie bardzo ci powinni
    wystawić fakturę na coś więcej. Bo co by to miało być? Darowizna? Czy jeszcze co
    innego? A zaksięgowanie czegoś takiego to dla nich będzie naprawdę problem w
    porównaniu do twoich problemów z korektą.

    Może przypomnijmy zdarzenia - uwaga, długie :)

    1. W listopadzie 2020 zapłaciłem pełną kwotę za rok z góry
    2. W marcu 2021 w wyniku pożaru (3 serwerownie ucierpiały w tym jedna doszczętnie się
    spaliła) usługa nie była dostępna 14 dni (na szczęście u mnie dane przetrwały).
    3. W ramach rekompensaty postanowili pokryć ludziom faktury za maj (nie wiem czy za
    czerwiec i lipiec także).
    Nie zrozumiałem tego mechanizmu (mail po FR i EN - bardzo ogólnikowy), bo ja
    faktur w maju nie miałem (płatność roczna z góry).
    Nie informowali, dokładnie jaka będzie procedura, że będą wystawiać korekty (nie
    spodziewałem się).
    Myślałem, ze to raczej będzie rabat "bezgotówkowy", że przy odnowieniu w
    listopadzie 2021 będę mógł taniej przedłużyć
    - zwłaszcza, że w maju 2021 nie miałem faktury więc IMHO nie mógł być naliczony
    "rabat".
    4. To oni wystawili 31 maja korektę (ujemną fakturę o wartości 1/12 mojej faktury).
    5. Zgłosiłem 2x informację, że rezygnuję z rekompensaty i proszę o anulowanie
    korekty.
    6. IMHO można nie przyjąć takiej korekty ("rabatu"). Anulowanie korekty jest w ich
    interesie (bo nie będą musieli mi wypłacić kilku PLN
    - równowartości 1 czy 3 miesięcy usługi za którą zapłaciłem).

    Resumując ja od nich nic nie chce. Żadnej rekompensaty i żadnej korekty.

    Mam nadzieję, że teraz jest to jaśniej.