  • Data: 2008-03-11 17:40:37
    Temat: Re: Kupno mieszkania a darowizna
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "yusuf" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:447b3bca-4985-4764-b196-d1b7d76a107f@u69g2000hs
    e.googlegroups.com...

    > Nie prościej darować rodzicowi kasę na zakup tego mieszkania?

    >No właśnie pewnie prościej, tylko pieniądze będą z kredytu i nie wiem,
    >czy bank się na to zgodzi (oczywiście zapytam, tylko muszę się
    >wybrać), dodam że dla ułatwienia całej operacji kredyt hipoteczny
    >będzie pod hipotekę mojego mieszkania, a nie nowo kupowanego.

    Tego typu kredyty (tzw. pożyczki hipoteczne) zazwyczaj są dawane na DOWOLNY
    cel, więc bank nie będzie miał się nic do nie zgadzania, o ile tak jest w
    Twoim przypadku.
    A to zdecydowanie uprości procedurę (w przypadku darowizny mieszkania
    musiałbyś drugi raz płacić notariuszowi ) - pamiętaj tylko żeby przekazać
    kasę przelewem i żeby rodzic złożył stosowny formularz w urzędzie skarbowym,
    to podatku nie zapłaci.