  • Data: 2003-04-16 20:32:17
    Temat: Re: Likwidacja działalności a rozliczenie roczne?
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b7jl26$pjp$1@news.onet.pl...

    > IMO (99,9%) jak najbardziej TAK, pit-5 ma charkter "zaliczkowy" tzn. przez
    cały rok płacisz comiesięczne zaliczki (lub nie) ale
    > ostatecznie rozliczasz sie rocznie własnie w PIT-36 + ewentualne załączniki,
    jeśli taka potrzeba.

    I tak i nie.
    Tak - do PIT-36 przychód, koszty i zaliczki na podatek od dochodów z
    prowadzonej DG.
    Nie - zryczałtowany podatek dochodowy od remanentu likwidacyjnego.

    W picie rocznym uwzględniasz remanent likwidacyjny tylko wtedy, gdy likwidacja
    jest w grudniu ( bo za grudzień nie składa się PIT-5/X).
    Obliczony na PIT-5/X ( złożony w którymś z miesięcy od stycznia do listopada)
    podatek zryczałtowany nie jest zaliczką, jest podatkiem "ostatecznym" i nie
    podlega sumowaniu z innymi dochodami.

    Rozumiem,że za kwiecień złożyłeś ostatni w 2002 roku PIT-5
    Pamiętaj jednak by w PIT-36 uwzględnić kwotę wpłaconych zaliczek na podatek we
    właściwej wysokość. Jest to na ostatnim PIT-5 - "suma należnych zaliczek od
    początku roku").
    Do tych zaliczek dodany był podatek zryczałtowany od remanentu i dlatego
    wpłata podatku za kwiecień była większa o kwotę tego ryczałtu.

    Ryszard