    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Osoba fizyczna - usługi - podatek
    Date: Mon, 21 Dec 2009 11:22:34 +0100

    On 21.12.2009 10:43, Liwiusz wrote:

    > Powiedz mi zatem, po ilu dniach prowadzenia straganu na targowisku
    > trzeba zarejestrować DG?

    Idealnie by bylo - gdy osiagniesz w danym miesiacu przychod X, przez
    trzy miesiace. Jak nie - plac po prostu podatek od tego, co zarobiles.
    Prosto i czytelnie, z pozytkiem dla wszystkich.

    > I dlaczego jest tak, że urzędy i sądy uznają,
    > że samo poszukiwanie klientów jest już prowadzeniem DG?

    Bo polityka w naszym kraju skonstruowana jest tak, ze wazniejsze jest,
    czy w szkolnej sali wisi krzyz, niz to, czy kilkaset tysiecy osob moze
    zyc na wlasny rachunek.

    Ale na stronach stosownego ministerstwa powinna znalezc sie wiazaca
    wykladnia, ktora rozjasnilaby takie watpliwosci bez zakladania, ze kazdy
    jest potencjalnym przestepca podatkowym.

    Nie powinno byc tak, ze osoba, chcaca utrzymywac sie na wlasny rachunek
    (mowie o _minimalnej_ dzialalnosci, jak zakladajacy watek), musi:

    - zaplacic doradcy podatkowemu / prawnikowi za wiedze,
    - potem i tak moze zostac "udupiona" przez widzimisie urzednika skarbowego.

    Byloby to z pozytkiem dla wszystkich: wieksze zatrudnienie, wieksze
    wplywy z podatkow.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org