    From: "Emka" <e...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Osobowy na ciężarowy a VAT
    Date: Mon, 27 Apr 2009 17:46:20 +0200

    "Mirek Ziolek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gt4it3$5s6$1@inews.gazeta.pl...

    > wyrok ETS nie ma tu nic do rzeczy.

    Ma.

    > Poprostu, przy przerejestrowaniu z osobowego na ciezarowy ( lub
    > potwierdzenie stanu) jest potrzebne zaswiadczenie od diagnosty.
    > Tak samo w druga strone, diagnosta stwierdza ze jest 5-te miejsce
    > siedzace,5-ty zaglowek oraz pasy bezpieczenstwa... i jest to samochod
    > OSOBOWY.

    Ale to jest zupełnie inna sytuacja. Jest samochód o homologacji ciężarowej i
    trzeba zmienić przeznaczenia tego auta na osobowe.
    Ty natomiast już masz samochód o homologacji ciężarowej, zarejestrowany jako
    osobowy, ale chcesz przerejestrować go na ciężarowy. Co diagnosta ma w tej
    sprawie zdziałać? Określić, że istotnie samochód o homologacji cieżarowej
    jest samochodem ciężarowym? Jak? Co miałby fizycznie zrobić?

    > a co teraz stwierdza???

    No to ja się Ciebie pytam :)

    > i jakie bylo obuzenie jak wszyscy Ci ktorzy mieli VAN-y 2 osobowe z kratka
    > musieli to potwierdzac wlasnie u diagnosty czy spelnia wozr lisiaka czy
    > nie spelnia..a z kwitami do US dopiero...

    Czy Ty rozumiesz, co ja piszę? :)
    Przecież Ci tłumaczę, że NIE MA JUŻ żadnych wzorów Lisaka czy innych
    wytycznych naszego kochanego MF z roku 2005. To nie obowiązuje, więc nie ma
    konieczności jeżdżenia do TOS'ów i udowadniania, że się nie jest wielbłądem.
    Obowiązuje teraz ustawa, jaka obowiązywała przed wejściem do UE i jej się
    należy trzymać. A wówczas żaden diagnosta nie wydawał Ci decyzji, że auto z
    homologacją ciężarową producenta ma prawo być rejestrowane jako ciężarowe.
    Dopiero, gdy wprowadzono przeróżne ograniczenia, wizyty w TOS'ie stały się
    koniecznością.

    > Samego ciezarowego na ciezarowy to napewno nie, ale OSOBOWY nawet z
    > homologacja na ciezarowy .. TAK.

    A co to jest wg Ciebie samochód ciężarowy, jeśli nie samochód z homologacją
    producenta, który zakwalifikował ten pojazd jako ciężarowy? Bo ja nie znam
    innych kryteriów, wg których określa się samochód jako ciężarowy.

    > Tu sie mylisz, kratke moze wstawic tylko odpowiedni zaklad ktory takie
    > uprawienia posiada.

    Toć nie mówię, że sam masz sobie ją wkręcić. Skrót myślowy :)

    > a na jakiej podstawie wyobrazasz sobie ze panie z UM zmienia mi z 5 na 4
    > osoby?

    Na podstawie homologacji.
    Jeśli jednak masz homologację producenta na 5 osób, to nic Ci nie zmienią.

    > Nie dam sobie teraz reki uciac ale przegladalem homologacje od mojego
    > drugiego samochodu ale nic tam nie znalazlem na temat ilosci miejsc
    > siedzacy.

    Trudno w to uwierzyć. Przecież to jest jeden z podstawowych parametrów
    samochodu.

    > Jak najbardziej tak, wedlug KIP-u najprosciej jest wystapic o pisemna
    > indywidualna interpetacje do US i bedzie po sprawie.

    Nie do US, tylko do Izby Skarbowej.
    Przy czym od razu spodziewaj się interpretacji na swoją niekorzyść :(
    Lepiej znajdź kumatego i obeznanego w tych sprawach prawnika.

    Pozdrawiam
    Emka