  • Data: 2005-10-04 21:43:35
    Temat: Re: Pracodawca nie płaci ZUS, jak rozwiązać umowe ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 Oct 2005, Kriss wrote:

    > przeważnie płaci. I powinien wypłacać ją brutto pracownikowi a ten powinien
    > sam płacić składki i odprowadzać podatki.Nareszcie byłby ład i wszystkie
    > składki i podatki wpływałyby w terminie i we właściwej wysokości.(to był żart)
    > Pracownik pisałby donosy sam na siebie a więzienia byłyby pełne byłych

    No... ładnie brzmi.
    Całkiem zgrabnie (i z ekspresją) opisałeś :), sam kilka razy
    usiłowałem wykładać "dlaczego dobrze byłoby żeby każdy sam
    płacił swoje podatki".

    Niestety obie zabierające się do rządzenia partie zamierzają
    zrobić coś dokładnie przeciwnego, i to przede wszystkim PO:
    za pomocą podatku liniowego (tym samym stanowiącego podatek
    ryczałtowy) pozwolić przywrócić pobieranie podatku u źródła.

    > osadzony to nie bezrobotny.To utopia - do kogo pracownik miałby mieć pretensje
    > no bo przecież nie do pracodawcy o ile ten wypłaciłby mu brutto - hmm , już
    > wiem do Balcerowicza i cyklistów.

    No jasne.
    Mi to się zawsze oberwie, mimo się nie nazywam Balcerowicz ;)

    > rodzina).I tym sposobem PRACODAWCA wypłacający pensję w terminie byłby mniam
    > mniam a nie złodziejem w oczach pracobiorcy.Na dzień dzisiejszy jest
    > złodziejem bo kradnie pracownikowi podatek i potrąca połowę składek nalicza
    > drugą połowę - też z własnych środków i zanosi w zębach do ZUS-u i US-u.

    Oczywiście. I w ten sposób pracownik (produkcyjny) nie wie że na
    1000 zł jego wypłaty trzeba 2 do 5 tysięcy "na pensje" (wliczając
    księgowe, kadrowe i kogo tam jeszcze coby rozwikłał czy zaliczki
    na zasiłek ma być końcówka 28 groszy czy 26 groszy - bo nikt nie
    wie czy trzeba zaokrąglić przed czy po).

    > Pan Kazio właśnie znalazł lepszego jelenia pracodawce
    > i jedyne co planuje to jakby tu odejść z dnia na dzień
    > bez zachowania okresu wypowiedzenia

    ...i to jest osobna sprawa.
    Bo jak kiedyś próbowałem (na .prawo) argumentować że przynajmniej
    FORMALNIE prawo pracy zobowiązuje pracownika (jakoś) to mnie
    uciszono wskazując na stosowne przepisy.
    I nie mam zamiaru twierdzić że pracodawcy to tacy dobrzy są.
    Ale z pracownikami... chyba różniej bywa.

    > Pan Kazio uważa , że dba o swoje interesy i ze złodziejem tak należy
    > postępować.Pani Zosia dostała wypowiedzenie bo złodziej musi wypłacić
    > zaradnemu Kaziowi odszkodowanie.Kazio ma się dobrze.

    ...a prawo pracy pilnuje żeby panu Kaziowi się krzywda nie
    stała, jak pracodawca złupi panią Zosię pozostawiając
    inwencji pracodawcy.
    Jedno jest jasne - wiadomo kto będzie "ten zły" :]

    > Kaziu zostań pracodawcą

    ...przecież nie chce. Mówi że "nie ma przymusu bycia" :)
    I jakoś osób kojarzących pewien związek powyższego z danymi
    o bezrobociu mało.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, bez pracowników dla jasności,