  • Data: 2005-10-04 21:25:58
    Temat: Re: Pracodawca nie płaci ZUS, jak rozwiązać umowe ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 Oct 2005, Jogypai wrote:

    > Dyskutowałbym.
    > Szczególnie w zakresie składki emerytalnej.
    > Wara ZUS-owi od moich pieniędzy. To są nadal moje pieniądze.

    Może i twój pogląd rozumiem, ale wobec obowiązującego prawa
    go nie podzielam.
    Primo w kwestii "nadal twoich pieniędzy" - jeśli SĄ twoje to
    masz prawo do rozporządzania nimi. Chciałbym to widzieć ;)
    A secundo (i przede wszystkim) - dokładnie na zasadzie "konwojenta
    co ukradł", to nadal działa.
    Jak zdeponujesz pieniądze w banku i *w banku* (po pobraniu ich
    od ciebie) zostaną ukradzione - to co, *ty* jesteś poszkodowany
    czy (jednak) bank - który będzie musiał ci je wypłacić ???

    > ZUS przechowuje je tylko na moim indywidualnym koncie prowadzonym do tego
    > celu.
    > Wszystkie zostaną mi zwrócone wraz z odsetkami jeśli odpowiednio długo
    > pożyję.

    Na potrzeby niniejszej dyskusji przyjmijmy że rozumiemy twój
    pogląd. Masz powyżej przykład z obrabowaniem banku - dokładnie
    to samo robi pracodawca nie odprowadzając składki do kasy ZUS.

    Pytam po dobroci: gdzie jest TWOJA szkoda ??

    > Nie dorzucam się do worka danin tylko się w ubezpieczam - od starości, od
    > śmierci, choroby. Przymusowo, fakt. Jak przy OC...

    OK. Masz kwit wpłaty na OC (deklarację ZUS).
    Gdzie jest TWOJA szkoda jak wpłacone przez ciebie pieniądze zostaną
    skradzione przez pełnomocnika ubezpieczyciela (pracodawcę) ?

    > A co z OFE? Czy część MOICH pieniędzy przekazywanych przez płatnika do ZUS a
    > przez ZUS dalej do OFE
    > to już też nie są moje pieniądze? Myślę, że moje. Na pewno nie OFE. A
    > płatnik mi je kradnie, co więcej pozbawia mnie
    > zysków z ich inwestowania.

    Aby na pewno ?
    Zeznaję że nie wiem i nie szukam :] (idę spać)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)