    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przetwarzanie danych
    Date: Tue, 5 Mar 2024 18:55:26 +0100

    W dniu 2024-03-05 o 17:50, cef pisze:
    > Tak ostatnio śledziłem ile czasu od złożenia deklaracji potrzeba
    > na przetworzenie tego w bramce MF i kiedy można pobrać UPO.
    > Czasami w tym samym dniu po kilku godzinach - najpóźniej po nocnym chyba
    > przetwarzaniu.

    Jestem bardzo zdziwiony tą informacją.
    Wysyłam PITy elektronicznie od 15 lat.
    Za 2022 wysyłam 5 PITów (ja i żona).
    Za 2023 chyba będę musiał wysłać 6.

    UPO praktycznie zawsze jest po kilkunastu sekundach. Wydaje mi się, że
    najwyżej raz czekałem trochę ponad minutę.

    Dalej jest nie na temat wątku..

    Czekam do kwietnia/maja aby zobaczyć co by było jakbym w 2023 sobie
    odliczył nadpłatę zdrowotnej z 2022r (nie odliczyłem).
    No bo przypuszczam, że na jakimś papierze będzie suma wymaganych wpłat
    minus suma dokonanych wpłat. No i jak sobie odliczę nadpłatę to suma
    wpłat będzie przecież niższa i będę musiał znów wpłacić tę nadpłatę.
    I tak w koło?

    Ciekaw jestem jak to jest rozwiązane w papierach, że odliczona nadpłata
    z poprzedniego roku będzie się liczyła jako wpłacona kwota.
    Jak będzie ok to znaczy, że bezpiecznie można sobie odliczać, a jak nie
    to wtedy ich zapytam.
    P.G.