    Date: Sat, 16 Apr 2011 13:38:25 +0200
    From: cyklista <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż na Allegro a koszty wysyłki
    <4da6932d$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1104142223580.1884@quad>
    <4da845aa$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1104161058520.3856@quad>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > On Fri, 15 Apr 2011, cyklista wrote:
    >
    >> sprzedaje "bułka , noż, i masło"
    >
    > Czyli "zestaw turystyczny" :P

    TO widać był zły przykład, zaraz podam konkretną sprzedaż:

    Ziaja SOPOT SPA mydło pod prysznic z algami
    BŁONNIK Z ANANASEM 120 tabl do ssania COLFARM

    i nie da się z tego zrobić zestawu z powodów które poniżej tez były
    opisane czyli dwóch sprzedaży

    > Uprzedzając: tak, Kodeks cywilny zna takie określenie jak
    > "sprzedaż wysyłkowa" :P (po polsku: to jest JEDNA transakcja
    > nazwana, podobnie jak np. komis też będący jedną transakcją
    > trójstronną, a nie dwoma dwustronnymi).

    To rozumien i dlatego zgadzam się ze vat jest jednakowy na całą jedną
    sprzedaż, tylko dalej nie wiem jak rozwiązać wieloprzedmiotowość (a nie
    sprzedawanie kompletu turystycznego).

    > A to ja się poddaję i grzecznie pytam, czy jakiś przepis pozwala
    > lub nakazuje w takim przypadku zastosować "proporcję" (dla zakupów
    > oczywiście znamy :))

    Czy jakiś przepis tego zabrania?, wiem że nie zabrania i że podstawową
    stawką jest 23% a zastosowanie każdej innej wymaga konkretnego przepisu
    na to zezwalającego.

    Jedynym wyjściem dla mnie jasnym prawnie i oddającym w pełni zaistaniłe
    zdarzenie gospodarcze (kupił suplement diety 8% razem z przesyłką 8 zł a
    za 5 minut mydełko 23% z dołożeniem do poprzedniej przesyłki za 1zł)jest
    oznaczanie kolejności zakupów i pierwszego wybijanie razem z przesyłką i
    jednym vatem, kolejne produkty wbijane z dodatkowym kosztem przesyłki
    (+1 lub 2+) wynikającym z ich dokładania do tej pierwszej paczki. Robi
    się to wtedy skomlikowane ( i nie wiem jak sumarycznie wyjdzie to
    vatovo, bo może się okazać ze te mydełka sa kupowane cześciej jako
    pierwsze) ale może i dające wiele uciechy jak kontrolerzy będą chcieli
    sprawdzać i liczyć te wszystkie vaty i dodatki na podstawie ciężarówki
    wydruków z servera allegro z dokładnymi czasami.(gdyby nieopacznie
    nieuwierzyli w moją kolejność na wydruku i zażądali od nich takiego
    dokładnego zestawienia transakcji np. z ostatniego roku :-) )

    ps. tak to się właśnie kończy jak zamiast żyć w błogiej nieświadomości
    do najbliższej kontroli i potem ewentualnie zapłacić jakiś mandacik
    człowiek zaczyna wgryzać się w szczegóły i stara postąpić ściśle według
    litery prawa