  • Data: 2008-11-06 20:58:01
    Temat: Re: Struktura? (i trudne pytanie na deser)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 Nov 2008, gonia wrote:

    > a dlaczego nie?
    [...]

    > WSA w Warszawie z dnia 14 marca 2007 r.
    >

    > III SA/Wa 1149/2006

    ...baaardzo dziękuję!
    Przyznaję, że od czasu zmiany ustawy nie zetknąłem się (ani realnie
    ani w opisach) komentarza do tej "działki", fakt że jakoś ambitnie
    nie szukałem.

    > Podatnik, który wykonuje czynności, w związku z którymi przysługuje mu prawo
    > do odliczenia podatku naliczonego, jak i czynności, w związku z którymi takie
    > prawo mu nie przysługuje, nie może przyjmować jako zasady, że nie jest
    > możliwe przyporządkowanie określonych wydatków wyłącznie do działalności
    > opodatkowanej lub niedającej prawa do odliczenia podatku naliczonego.

    Po prawdzie pytałem o bardziej skomplikowany przypadek, ale:

    > Niemożność wyodrębnienia kwot podatku naliczonego związanego ze sprzedażą
    > opodatkowaną i zwolnioną z podatku musi mieć bowiem charakter obiektywny,

    ...tu mamy jasność.
    Jeszcze raz thx :)

    > Skoro możliwe było wyodrębnienie kwot podatku naliczonego związanych z
    > czynnościami, w stosunku do których podatnikowi nie przysługiwało prawo do
    > odliczenia podatku naliczonego, tym samym nie mogło mieć do nich zastosowania
    > rozliczenie podatku naliczonego na podstawie współczynnika struktury
    > sprzedaży.

    ..."ale zastosowanie innego współczynnika struktury"...
    :D

    pzdr, Gotfryd