  • Data: 2020-01-09 12:24:21
    Temat: Re: Telefon za 3000 - koszt czy wyposażenie?
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-01-07, Kviat <Kviat> wrote:

    [...]

    > Drukujesz, podpisujesz, koniec. Ja nie widzę więcej.

    Ja wolę elektronicznie, więc dla mnie jest mniej roboty kliknąć "zlikwiduj
    od". Zwłaszcza że jestem słabowidzący i z papierem mi się trochę gorzej
    obchodzi niż z gadającym, dopasowanym programem księgowym. Ale rozumiem
    Twój pogląd, mój przypadek jest specyficzny. :)

    [...]

    > Wydruk, data, podpis. Koniec.
    > Ostatnio jakiś fotel obrotowy wyrzuciłem na śmietnik, a siostrzeniec
    > wziął i zabrał.
    >
    > https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-wyposazenie-likwi
    dacja-i-wycofanie-z-dzialalnosci

    Ok, po przeanalizowaniu stanowisko Twoje przyjmuję ze zrozumieniem. :)

    Ja osobiście wolę mieć to w ŚT z innych względów (porządkowych), ale
    korzyści podatkowych faktycznie chyba nie ma. Nie wiem czy się to zmieniło
    ostatnio, czy zmieniły się interpretacje, bo stanowisko mojej księgowej jeszcze
    niedawno było takie, że z wyposażenia i kosztów VAT wychodzi ten sam jak
    z "daty nabycia", a ŚT. z datą wycofania, więc o tyle jest to dla mnie
    nowość.

    Samych likwidacji w sumie nie przeprowadzam, nawet telefon
    sprzed już chyba 6 lat nadal służy gdzieś w rodzinie (iPhone 6).
    Zero-waste policy. ;)

    Dzięki za merytoryczną dyskusję. :)

    --
    Wojciech Bańcer