  • Data: 2005-01-12 08:47:56
    Temat: Re: WDT, stawka 0% i NIP kontrahenta
    Od: "Faust" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Twoje enuncjacje (podobnie jak kontrolerów) również nie są źródłem prawa.
    > Jak na razie WDT jest opodatkowane w Polsce na
    > podstawie art 5 ustawy i stawka wynosi 0%.
    > Przepisy rozporządzenia również dotyczą tej sprzedaży.

    Co do źródła "stawki 0%" już się odnosiłem. Proszę przeanalizować zapis
    art.106 ust.2 ustawy:
    " przepis ust.1 (obowiązek wystawienia faktury) stosuje się ODPOWIEDNIO do
    dostawy towarów lub świadczenia usług, dokonywanych przez podatników
    zarejestrowanych jako podatnicy VAT czynni lub zwolnieni, jeżeli miejscem
    OPODATKOWANIA tych czynności jest TERYTORIUM PAŃSTWA CZŁONKOWSKIEGO INNE NIŻ
    TERYTORIUM KRAJU ...(...)"
    Polecam też opublikowaną interpretację ministra OG-005/174/PP1/443/52/2004 w
    której znajduje się zdanie : " w związku z powyższym świadczona przez waszą
    firmę usługa (...) z uwagi na miejsce jej świadczenia będzie opodatkowana w
    Niemczech według przepisów niemieckich"
    Czy nadal uważa pan to za enuncjacje i będzie twierdził że WDT jest
    czynnością podlegającą prawu krajowemu? :)))

    Ustawa określa jakie dane powinna zawierać faktura, z zastrzeżeniem
    wymienionych warunków, zaś powyższy przepis takim warunkiem szczególnym
    jest.Toteż na podstawie wykluczenia danych jako nie mających wpływu na
    prawidłowość rozliczenia podatku można wystawić fakturę WDT zawierającą
    wyłacznie kwotę netto sprzedaży.

    Natomiast rozporządzenie na które cały czas się pan powołuje, czyli
    "Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27.04.2004 r. w sprawie zwrotu
    podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania
    faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których
    nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług"
    stwierdza :
    § 11. 1. Zarejestrowani podatnicy jako podatnicy VAT czynni, posiadający
    numer identyfikacji podatkowej, wystawiają faktury oznaczone wyrazami
    "FAKTURA VAT".

    O ile nie widzi pan różnicy pomiędzy FAKTURĄ VAT a fakturą WDT to polecam:

    "2. Podatnicy, o których mowa w art. 16 ustawy, są również obowiązani
    wystawiać faktury oznaczone wyrazami "FAKTURA VAT" przy dokonywaniu
    wewnątrzwspólnotowej dostawy nowych środków transportu."

    A więc minister wyraźnie określił, że w przypadku WDT wystawia się FAKTURĘ
    VAT tylko dla nowych środków transportu - ergo w żadnym innym przypadku
    NIE.

    Co było proszę pana do udowodnienia.
    Natomiast wypraszam sobie pańskie enuncjacje, jakoby moja interpretacja
    przepisów wynikała z chęci niepłacenia podatków.