  • Data: 2005-01-12 07:11:34
    Temat: Re: WDT, stawka 0% i NIP kontrahenta
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Faust" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cs1jhv$n98$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Zapewne chodzi o rozporz?dzenie w sprawie okre?lenia......
    > Problem polega na tym iż powyższe rozporz?dzenie nie dotyczy WDT jako
    > czynno?ci opodatkowanej na gruncie innego państwa członkowskiego, która
    nie
    > podlega PTU, zatem przepisy rozporz?dzenia reguluj?cego czynno?ci krajowe
    > opodatkowane PTU - o czym mowa już w par.1 tegoż rozporz?dzenia, nie maj?
    tu
    > zastosowania.

    Twoje enuncjacje (podobnie jak kontrolerów) również nie są źródłem prawa.
    Jak na razie WDT jest opodatkowane w Polsce na
    podstawie art 5 ustawy i stawka wynosi 0%.
    Przepisy rozporządzenia również dotyczą tej sprzedaży.

    Natomiast wymagania stawiane fakturze WDT znajduj? się tylko w
    > ustawie PTU i tylko tam póki co.
    > Natomiast enuncjacje kontrolerów z US nie robi? na mnie wrażenia, bo jest
    > najmniej miarodajne Ľródło interpretacji przepisów.

    Ja też uważam, że sprzedaż moich usług powinna być
    opodatkowana preferyncyjnie :-), ale przy sprzedaży stosuję stawki
    wynikające z ustawy, a nie takie, jakie bym chciał, żeby były.
    Więc prywatnie możesz sobie uważać co chcesz o opodatkowaniu WDT,
    ale na podstawie obowiązującego prawa będzie to transakcja opodatkowana
    wg naszej ustawy i przepisy rozporządzenia dotyczą jej jak najbardziej.
    Co ciekawe nawet dla sprzedaży, która nie podlega VAT ustawa i
    rozporządzenie
    stawiają warunki formalne - co ma zawierać faktura.