  • Data: 2005-01-21 12:40:44
    Temat: Re: WDT, stawka 0% i NIP kontrahenta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Jan 2005, Faust wrote:
> [...]
    >+ " przepis ust.1 (obowišzek wystawienia faktury) stosuje się ODPOWIEDNIO do
    >+ dostawy towarów lub œwiadczenia usług, dokonywanych przez podatników
    >+ zarejestrowanych jako podatnicy VAT czynni lub zwolnieni, jeżeli miejscem
    >+ OPODATKOWANIA tych czynnoœci jest TERYTORIUM PAŃSTWA CZŁONKOWSKIEGO INNE NIŻ
    >+ TERYTORIUM KRAJU ...(...)"
    >+ Polecam też opublikowanš interpretację ministra OG-005/174/PP1/443/52/2004 w
    >+ której znajduje się zdanie : " w zwišzku z powyższym œwiadczona przez waszš
    >+ firmę usługa (...) z uwagi na miejsce jej œwiadczenia będzie opodatkowana w
    ^^^^^^

    >+ Niemczech według przepisów niemieckich"
    >+ Czy nadal uważa pan to za enuncjacje i będzie twierdził że WDT jest
    >+ czynnoœciš podlegajšcš prawu krajowemu? :)))

    No może najpierw trzasnę we własne piersi... :] jako iż nie czytając
    subjecta (nie po raz pierwszy :]) skomentowałem na początku mniemając
    iż chodzi o usługę.
    Zwróć uwagę iż Cef wyraźnie akcentuje fakt iż WDT (ale NIE wykonywanie
    *usług* !) jest wymienione w art. 5.
    Musiałoby być w innym przepisie szczegółowym *wyłączone* z opodatkowania
    aby miało być NP.

    Krótko mówiąc - z dotąd zapodanych cytatów wychodzi iż:
    - WDT => 0% VAT (po stronie sprzedawcy)
    - WDU :) (pojęcia nie ma w ustawie) => NP.

    Do rozstrzygniecia trzeba nam:
    - albo przepisu świadczącego iż "niemal wszystkie" WDT są wyłączone
    z opodatkowania (..."za wyjątkiem nowych środków transportu"
    na przykład). Zapis art. 13 będącego właśnie przepisem szczegółowym
    wygląda wręcz odwrotnie: wyłącza *jedynie* czynności z art. 13.2
    do art. 13.8, mało tego - art.13.7 (czyli właśnie "dostawa
    nowych środków transportu") jest wyłączona z art.13.6 (czyli
    "ogólnej WDT")
    Możesz podać przepis - albo błąd w podanym rozumieniu art. 13
    - wskazujący że WDT *nie* podlega opodatkowaniu ?
    - albo wskazania podstawy opodatkowania WDT; tu jest pytanie
    do CEFa: jakbyś mógł palcem pokazać z czego wynika 0% WDT
    to by wyjaśniło co nieco układ nierówności ;)

    >+ jest.Toteż na podstawie wykluczenia danych jako nie majšcych wpływu na
    >+ prawidłowoœć rozliczenia podatku można wystawić fakturę WDT zawierajšcš
    >+ wyłacznie kwotę netto sprzedaży.

    Mi wychodzi iż CEF powiada że:
    - WDT w kraju sprzedawcy ("wydającego") jest opodatkowana 0%
    - WDT w kraju nabywcy jest opodatkowana "stawką właściwą".
    No a wtedy rzeczywiście wartość 0% VAT trzeba by wykazać !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)