    From: "Adamski" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: WYNAGRODZENIE ZA OKRES CHOROBY
    Date: Tue, 22 Feb 2005 19:28:42 GMT

    > Upewnij sie czy zasilek chorobowy nie nalezy sie dopiero po 'przebywaniu'
    > minimum na 30 dniowym okresie skladkowym. Czyli 1 dzien to za malo, a
    afaik

    To wyjaśniliśmy wcześniej i okres ubezpieczenia nie rowna sie okresowi
    oplacaniu składek

    > wynagrodzenie za okres choroby nie jest okresem skladkowym (placi sie
    tylko
    > zdrowotne...)

    i co z tego wynika?

    > Ponadto w takim przypadku jak opisujesz masz na 100% szczegolowa kontrole
    > zusowska (w firmie) i
    > jesli ten tylko znjdzie pretekst to wysunie oskarzenia o tzw. rzekoma
    prace,
    > czyli ze pracownik faktycznie nie pracowal, a caly proceder byl
    > zaplanowany... Bedzie badal listy plac, listy obecnosci, teczki osobowe,
    nie
    > wiem nawet czy nie moga jakiego 'wywiadu srodowiskowego zrobic...

    Nie bedzie zadnej firmy, zatrudnie znajomego jako pomoc domowa na umowe o
    prace, a co nie moge? Założona teczka pracownicza, atualne badania zdrowotne
    dopusczajace do pracy, szkolenie BHP, lista obecności podpisana za 1 dzien.
    Wywiad srodowiskowy - tez myslalem ze to tak dziala, ale proza zycia jest
    inna. ZUS to nic nie obchodzi czy ktos choruje czy nie. Probowalem juz kilka
    razy zglosic do zus sprawe pracownika, ktory sie miga na zwolnieniach,
    domysl sie jaki efekt. Maja to gleboko. Prceder byl zaplanowany, ale ... nie
    do udowodnienia. Oczywiscie caly czas teoretyzuje, a co najgorsza nie widze
    bledu w teorii.

    > Oczywiscie moze sie udac, ale badz pewien ze zus zrobi
    > wszystko zeby tak sie nie stalo. Kontrolowanie samego pracownika przez
    > lekarzy orzecznikow zusu to norma i zeby przebywac dluzej na zwolnieniu
    > lekarskim trzeba miec dobry powod...

    Zaltwny sprawe na pol roku, a nie jako ciagly proceder. OSZUSTWO na pare
    zlotych, zeby zarobic na urlop w Egipcie. Poza tym lekarz z ZUS musi
    podwazyc diagnoze lekarza znajomego, a jak wszyscy wiedza "biala smierc"
    trzyma sie razem. Najwyzej co moze zrobic lekarz orzecznik ZUS to
    stwierdzic, ze w czasie badania moja "pomoc domowa" nie jest chora. Z 7000
    bedzie do wyplaty ponad 4000*6 m-cy=24 000. Na Egipt starczy :-) koszty
    zamkna sie w 3000 (3000 to juz z duzym zapasem). Czysty dochod z oszustwa 21
    000,00 na dwoch.

    P. S. Przepraszm, ze tak sie rozpisuje na takie pierdoly, ale ZUS mnie dzis
    doprawidzil do szewskiej pasji. Nikomu nie polecam oszykiwania, i swoje
    wywody traktuje tylko teoretycznie.

    Adam