    Subject: Re: Wstępnie wypełnionych PIT - to jeszcze działa ?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Kviat
    Date: Wed, 27 May 2020 15:54:26 +0200

    W dniu 27.05.2020 o 14:35, r...@k...pl pisze:
    > Kiedyś reklamowano PFR PIT -- wstępnie wypełnione PITy, wystarczyło zerknąć,
    > sprawdzić i wysłać.
    >
    > A teraz chciałbym skorzystać -- i nie takiego nie widzę. Skierowało mnie do
    > jakiejś usługi Twój e-Pit, ale żadnych pre-wypisanego PIT-a nie widzę.

    Działa. Sprawdziłem.
    Ale pre-wypisane pity są przygotowane tylko takie, o jakich skarbówka ma
    wiedzę.
    Czyli np. PIT-37 albo PIT-38 (z informacji jakie skarbówka dostała z
    PIT-11 od pracodawców/zleceniodawców albo PIT-8C od biura maklerskiego)
    I te pity w dniu 30 kwietnia automatycznie otrzymały status jako
    doręczone i możesz pobrać dla nich UPO (pity też możesz pobrać).

    Powinieneś (przed 30 kwietnia) sprawdzić czy pre-wypisane zgadzają się z
    rzeczywistością - jeżeli tak, to zostawić - automagicznie zostaną
    "doręczone" w dniu 30 kwietnia, albo samodzielnie je zatwierdzić wcześniej.
    Jeżeli by się nie zgadzały, to powinieneś wysłać prawidłowe samodzielnie
    (np. przez e-Deklaracje). Te wysłane samodzielnie "nadpisują" te
    pre-wypisane.
    A jeżeli tego nie zrobiłeś do 30 kwietnia, to pre-wypisane są już w
    systemie jako zatwierdzone i teraz możesz złożyć tylko korekty do nich.
    I oczywiście opłacić podatki. Pomimo tego, że pre-wypisane automagicznie
    zatwierdziły się 30 kwietnia, a wynika z nich, że masz do
    dopłaty/zapłaty podatek, to termin zapłaty podatku został przesunięty do
    końca maja.

    Inaczej z pitami do których skarbówka nie ma danych (np. PIT-36)
    Takich pre-wypisanych w systemie nie będzie (ale możesz sobie podejrzeć
    wpłacone zaliczki w ciągu roku). Takie pity musisz złożyć samodzielnie
    do końca maja i do końca maja zapłacić/dopłacić podatek.

    Obsługa tego e-Pita jest bardzo prosta, aż byłem zaskoczony mając
    porównanie z portalem zusu...

    Pozdrawiam
    Piotr