    Subject: Re: Wstępnie wypełnionych PIT - to jeszcze działa ?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Kviat
    Date: Thu, 28 May 2020 11:14:07 +0200

    W dniu 27.05.2020 o 16:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Kviat ...

    > Potwierdzam, w tym roku chyba uproscili.
    > W zeszłym roku tez było prosto ale nie mozna było podejrzec osobno
    > jedenastek.

    To rzeczywiście ułatwienie. Sprawdzasz, czy ilość 11tek w systemie
    zgadza się z ilością, którą trzymasz w rękach i już wiesz, czy skarbówka
    jakiegoś nie dostała (albo jakiś nie doszedł to ciebie).

    Robiłem pity swoje i rodziny i np. miałem obawę, co z odliczeniem 1% w
    tych pre-wypisanych. Bo co z tego, że kwotowo wszystko się mogło
    zgodzić, skoro żeby odliczyć 1% na to co się chce, to i tak trzeba by
    było wysłać swoją wersję.
    I tu kolejne zaskoczenie, w tych pre-wypisanych skarbówka automatycznie
    przepisała KRSy z pitów z roku poprzedniego, również pozostałe pola i
    checkboxy (np. "czy zgadzasz się na przekazanie danych do organizacji").
    Tak więc, jeżeli ktoś nie chciał zmieniać organizacji, na którą wpłacał
    1% rok wcześniej, to też nic nie trzeba było robić.

    Pozdrawiam
    Piotr