    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wykup po leasingu i VAT
    Date: Mon, 21 Dec 2020 12:46:27 +0100

    W dniu 2020-12-20 o 08:58, Pete pisze:

    > IMHO nie znajdziesz oferty z wykupem na poziomie 60%.
    > I tak cud że znalazłeś leasing na 3 lata z wykupem 50%.

    Jestem w sumie nie zorientowany w temacie.
    Kończy mi się wzięty 3 lata temu leasing i tam wykup jest 52% (przy 30
    tys km/rok). Nie znałem innych przykładów. Jak mi teraz jeden dealer
    wyliczył (przy tych samych warunkach) 51% (a przy 20tys km/rok 53%) to
    uznałem to za standard, a jak ten docelowy wylicza 47% to się trochę
    zdziwiłem.

    Znam te fakty co najmniej od kilku dni, a skojarzyły mi się dopiero w
    tej chwili:

    1. Ten od 47% jak przy mnie próbował uzyskać jakieś wyniki dla różnych
    wariantów, to raz się pomylił i wyszedł mu wykup 63%. Nie od razu
    znalazł źródło błędu - jedna cyferka była inna (wybrał model z silnikiem
    2.5 zamiast 2.0).
    System nie potrafił zauważyć, że cena początkowa nie przystaje do
    wybranego modelu, a cenę (nie % tylko cenę) wykupu zapewne bierze gdzieś
    z innego źródła. Czyli jak przy nie zmienionych pozostałych warunkach
    obniży się cenę początkową to wyjdzie więcej % wykupu.
    Do tej pory zakładałem, że oni wychodzą od % wykupu (ustalanego dla
    modelu i przebiegu). Dlatego sądziłem, że źródłem różnicy % wykupu są
    inne założenia różnych leasingodawców. Ale gdyby tak było to te 63% nie
    mogłoby się zdarzyć.

    2. Ten od 51% to wyprzedaż rocznika z rabatem 20 tysięcy - czyli jest to
    właśnie ta sytuacja - cena początkowa obniżona bez zmiany innych warunków.

    3. Ten co mam obecnie to też ta sytuacja. Stał sobie biedny (choć bogato
    wyposażony) na placu (podobno ktoś zrezygnował) to (za dodatkowy rabat)
    się zlitowałem.

    To mi się układa w spójną całość i każe zrezygnować z nadziei, że mam
    szansę znaleźć innego leasingodawcę któremu dla tego samego samochodu
    wyjdzie jakoś wyraźnie wyższy % wykupu.
    P.G.