  • Data: 2020-12-21 15:41:56
    Temat: Re: Wykup po leasingu i VAT
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-12-21 o 14:30, J.F. pisze:

    > A ten wykup obowiazkowy ?
    > Bo jesli nie ... to moze nie wykupywac, skoro to czysta strata :-)

    Nie jest obowiązkowy.
    No właśnie mi wyszło, że starego samochodu prawie nie ma sensu wykupywać
    i powinienem też zakładać, że tego nowego za 3 lata również nie będzie
    miało sensu.

    Oznacza to, że wybierając samochód powinno się porównywać nie ceny a
    ceny pomnożone przez (100%-% wykupu).

    Nie znam się na przepisach.
    Przyszło mi do głowy - a może sposób użytkowania samochodu można zmienić
    w międzyczasie.
    Czy nie można zmienić z użytkowania również na cele prywatne (z czego
    chyba wynika to, że nie odlicza się całego VATu) na użytkowanie
    wyłącznie firmowe (z prowadzeniem dokładnej kilometrówki itd.). Po czym
    go wykupić i odliczyć cały VAT i sprzedać i tu jest z definicji cały
    VAT. W kilometrówce byłoby w sumie 0km.
    Takie rozliczenie byłoby w zgodzie z ideą VAT.
    P.G.