    Subject: Re: Wykup po leasingu i VAT
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Mon, 21 Dec 2020 13:48:00 +0100

    W dniu 2020-12-21 o 12:58, Piotr Gałka pisze:

    > To może polegać na błędzie rozumowania.
    > Koszty napraw starych samochodów rosną i rosną no i zabiera to czas.
    > Trzy lata temu wyszło nam, że za leasing nowych zapłacimy niewiele
    > więcej niż za ciągłe naprawy starych (11-letnich wtedy).
    > Szkoda, że nie doszliśmy do tych wniosków 4 lata temu uniknęlibyśmy
    > najbardziej kosztownych napraw.
    > P.G.

    Myślałem o zupełnie czym innym.
    Jakieś 10 lat temu mój niemiecki pracodawca
    chciał tu w Polsce (na oddział) wziąć auto w najem długoterminowy,
    to oferty były typu, że czynsze w trzy lata dawały wartość
    auta. A w Niemczech wtedy czynsze to były kwoty rzędu kilkuset euro/mc
    Tzn, że nie było rynku wynajmu w PL.
    Nie wiem jak jest teraz, bo nie sprawdzałem, ale sądzę, że
    nawet jeśli zmieniło się, to nie na tyle, żeby to było atrakcyjne
    Czyli nadal auta nie są na tyle tanie i dostępne, żeby dający w najem
    ustawili nisko poprzeczkę. Musisz sobie indywidualnie przekalkulować.
    Ja też np wymieniam opony jak tylko lekko są zużyte, bo
    za bardziej problematyczne uważam łapanie kapcia i nieplanowane wydatki
    rzędu kilkuset złotych niż wydatki planowane rzędu kilkuset złotych