    From: "Pikorska Wiola" <p...@n...polexpo.com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zamiana towaru na ŚT a VAT - prośba
    Date: Thu, 21 Mar 2002 13:35:48 +0100

    .

    > PROSZĘ O POMOC (najlepiej krok po kroku).
    >
    > Jak zwykle serdecznie pozdrawiam :-).
    >
    > Piotrek
    Chyba ci nie pomogę ale może troche po gdybam.
    niestety nigdy tego nie przerabiałam.Nie wiem czy należy robić korektę VAT
    ( wtedy gdy kupowałeś był towar a nie środek trwały) jeśli nie masz
    sprzedaży zwolnionej to czy wpiszesz w zakup opadatkowane czy zakupy środki
    trwałe opodatkowane kwota odliczenia nie ulegnie zmianie.Z drugiej strony
    należy wykazywać zakup środków w deklaracji VAT ale zrobić przez deklarację
    korygującą ?
    Swoją drogą nie piszesz nic o dochodzie a to jest też jakiś problem.Jak
    miałeś coś w towarze to należy go w książce skorygować ( koszty zakupu
    towarów ) na moment zmiany przeznaczenia i zaliczyć w pozostałe koszty (
    jednorazowo do 3500 lub stawką amortyzacyjną ) ale jak wpisałeś ten samochód
    do inwentaryzacji rocznej 2001r.?
    Jolka