  • Data: 2003-02-20 15:28:20
    Temat: Re: Zmiana statusu firmy
    Od: "Joanna Baluszek" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    > Obecnie prowadze dz. gosp. jako osoba fizyczna na KPiR + VAT.
    > Zastanawaim sie nad zmiana statusu firmy na spolke. Przed zmiana,

    Przypuszczam ze chodzi Ci o sp. z o.o. Jest to ponoc mozliwe od 1 sty 2003r.
    (Wczesniej trzeba bylo zamknac jedno i otworzyc drugie)

    > chcialem poprosic o rzwianie moich watpliwosci:
    > 1. czy po przeksztalceniu firmy w spolke za kazde przewinienie
    > skarbowe odpowiadam tylko majatkiem spolki, a nie jak dotychczas calym
    > swoim prywatnym majatkiem?

    Jesli bedzie to sp. z o.o. to _z _tego_co_wiem_ to do wysokosci Twojego
    wkladu, pod warunkiem ze roszczen nie da sie zaspokoic z majatku spólki (jak
    sie myle to prosze mnie poprawic).

    > 2. czy wzrastaja mi oplaty zwiazane z prowadzeniem dzialanosci gosp.?

    no pewnie tak... zaczyna sie od drozszych oplat poczatkowych (notariusz,
    KRS) a konczy na koniecznosci przejscia na ksiegi handlowe (o ile sie nie
    myle) :(

    > 3. czy nie musze podpisywac rozdzielnosci majatkowej aby US nie tknal
    > moich prywatnych dobr?

    nie, bo _IMHO_ wlasnie to zrobisz, od takiej zmiany dzialalnosc bedzie
    dzialalnoscia (ze swoim NIPem) a Ty bedziesz Ty (bez dzialalnosci, ze swoim
    NIPem)

    > Prosze pomozcie mi w odpowiedzi na te watpliwosci?
    Tez mnie interesuje ten temat wiec kontynuacja tej rozmowy przez osoby
    _znajace_sie_ jest wysoce wskazana :)

    pzdr
    aska