  • Data: 2005-04-19 12:36:31
    Temat: Re: darowizna mieszkania - dziura w ustawie ???
    Od: "ChrisS" <c...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Użytkownik "Slayer" <b...@b...ble> napisał w wiadomości
    news:d40esg$mfn$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > tak, i ustawa nie precyzuje w jakiej formie to nabycie ma nastąpić, więc w
    > drodze darowizny jest jak najbardziej ok ;-)

    w zasadzie powinieniem się zgodzić, ale znalazłem coś takiego:

    Wyrok NSA w Lublinie z 26.01.2001 NSA I SA/Lu

    Dla skorzystania z ulgi mieszkaniowej w podatku od spadków i darowizn nie
    jest istotna okoliczność, że nabycie innego lokalu nastąpiło z majątku
    spadkowego, lecz że odziedziczony lokal służyć ma zaspokojeniu potrzeb
    mieszkaniowych spadkobiercy. Z tego względu, za początek biegu terminu
    ustalonego dla nabycia innego lokalu, bez utraty prawa do ulgi, ustawodawca
    uznał moment zbycia lokalu nabytego w drodze spadku. W sytuacji gdy
    potrzeby te zaspokojone zostały z innego źródła niż sprzedaż budynku
    nabytego w drodze spadku, nie można twierdzić, iż sprzedaż budynku nabytego
    w spadku służyć miała realizacji potrzeb mieszkaniowych spadkobiercy.

    Z życzeniami wielu darczyńców :-)

    ChrisS