    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: duzy przelew - darowizna
    Date: Mon, 28 Feb 2005 08:31:54 -0600

    mAro wrote:

    > Jak dotychczas opcje:
    > 1. przepisanie mieszkania na mnie i wziecie kredytu na remont.

    Darowizna na ciebie. Ona może sobie w kacie notarialnym wpisać
    dożywotnią służebność, tak żebyście nie mogli jej wyrzucić jak już wam
    to mieszkanie przepisze.
    Tylko czy tej babci nic wówczas nie będziesz chciał dać żadnych pieniędzy?
    Bo będziesz miał problem jak to zrobić legalnie. To jeszcze zależy ile
    byś chciał jej dać.
    No chyba, że ona nic nie chce za to mieszkanie jak widzę poniżej.

    > 2. kupienie przezemnie mieszkania po zanizonej wartosci (tyle ile mi
    > jest potrzebne) na kredyt z banku - kasa wraca do mnie.
    >
    > Opcja dwa jest wygodniejsza ale obawiam sie ze US ze wzgledu na fakt iz
    > faktycznie osoba od ktorej kupuje mieszkanie darowuje mi uzyskane w ten
    > sposob srodki.

    Jak te pieniądze babcia ma ci dać z powrotem to nie ma sensu tego
    kupować, tylko niech ci to mieszkanie daruje. Jak wyżej.

    Chyba, że ona po porstu chce kasę dla siebie zostawić w zamian za
    mieszkanie.
    To wówczas niech ci je sprzedac. Ale to chyba nie o to chodzi, czyli
    patrzy punkt pierwszy.