  • Data: 2011-05-18 15:48:46
    Temat: Re: nieruchomość w spadku, jej sprzedaż i podatek?
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jan kowalski wrote:

> [...]
    > powinien w 5 lat ścigać, później już nic się nie da z tym zrobić).
    > Teraz odbywa się w sądzie sprawa o dział spadku, masą spadkową jest
    > nieruchomość i otrzymuję fizycznie całą nieruchomość na własność (załóżmy że
    > to tacy zgodni spadkobiercy).
    > Nieruchomość chcę sprzedać, ale mam pytanie o podatek od tej sprzedaży.
    > Formalnie jeśli w ciągu 5 lat od otrzymania tej nieruchomości sprzedam ją, to
    > muszę zapłacić podatek (19%?). Ale od kiedy liczy się te 5 lat? od otwarcia
    > spadku, od sprawy o nabycie spadku czy od sprawy o dział spadku?

    Przepisy dotyczące podatków od spadku i od sprzedaży nieruchomości
    zmieniały sie ostatnio chyba średnio raz do roku (albo i częściej?)
    więc lepiej odżałuj 200 złotych na prawnika (wszystko zależy od
    nieoczywistych detali - np. co się stało w którym roku).

    > Jeśli od sprawy od nabycia spadku, to jak się ma fakt, że w spadku dostałem
    > 1/7 udziałów, a nieruchomość na dziale spadku cała przypada mi?

    A co ma tutaj do rzeczy, że to 1/7 spadku? Zostałeś
    właścicielem nieruchomości - data to pewnie data orzeczenia
    sądowego, z którego to wynika... a jeśli nie, to jakiegoś
    późniejszego aktu - np. przekazania własności przez pozostałych
    spadkobierców.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka