  • Data: 2004-03-29 10:32:49
    Temat: Re: nowe uwarunkowania dla umowy-zlecenia
    Od: "lucky" <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Esokal" <E...@f...egospodarka.pl> napisał w
    wiadomości news:Esokal.13vd0s@forum.egospodarka.pl...

    > Jeśli umowy zlecenia nie są związane z DG nie będa podchodziły pod Vat
    > (przekr. limitu 10.000 euro)
    nie są

    > Umowa zlecenia jesli pracujesz na etat i zarabiasz minimalne podlega
    > wyłącznie ubezpieczeniu zdrowotnemu.
    no, tak minimalnie to ja jednak nie zarabiam :-)
    To jest inny pracodawca więc tylko składkę zdrowotną

    > Podatek wg. stawki 19 % , koszty uzyskania 20%.
    chwileczkę, albo nie rozumiem albo coś się zmieniło
    Dotychczas było 20% koszty uzyskania a od reszty 20% podatek
    [no i oczywiście ubezpieczenie zdrowotne + w tym roku 0,5% ekstra]
    Całość dochodu wchodziło do rozliczenia rocznego
    Więc skąd pojawiło się tu 19%

    Reasumujac, czyli te pomysły aby wszystkie umowy-zlecenia były obłożone
    dodatkowo VATem nie są juz aktualne?
    I żadnego limitu na wysokość takich dochodów nie ma?

    Andrzej