  • Data: 2004-01-24 14:55:55
    Temat: Re: zawieszenie działalności
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> szukaj wiadomości tego autora

    cef wrote:

    > Skoro ktoś rozpoczął działalność i zgłosił ten fakt
    > (i wiedział, że trzeba zgłosić), to powinien pamiętać,
    > że ma zgłosić zmiany.
    > Nie zgłosił, czyli nic nie zmieniał,
    > a zatem działalność prowadził.
    > Ciekawe, że nie zapomniał zgłosić pewnych
    > zmian w ZUS i US?

    No wlasnie, ciekawe. Czyli jak w koncu, zmienial czy nie zmienial :).

    > Przykro mi, ale nieznajomość prawa szkodzi.
    > Będzie Ci ciężko wytłumaczyć się tym, ze nie wiedziałeś.

    Alez ja wiem. Tylko to jest czynnosc platna. Dodatkowo pociagajaca za
    soba koniecznosc dokonania w przyszlosci innej czynnosci, takze platnej.
    Poza tym jest to czynnosc czasochlonna. To jest powod dla ktorego nie
    jest ona wykonywana. Jesli ta czynnosc stala by sie darmowa, pewnie
    zaczela by byc przez duza czesc podatnikow wykonywana. I co by to
    zmienilo? Zwiekszylo by zuzycie papieru, co poza tym?

    > Poza tym zgodnie z prawem
    > (ale to już pewnie przeczytałeś w archiwum)
    > zawieszenie dopuszczalne jest jedynie dla podatników
    > rozliczających się wg karty podatkowej.

    Juz pisalem, ze to bardzo zabawne, aby mozliwosc dokonania jakiejs
    czynnosci "szerszej" natury, czyli zawieszenia dzialalnosci, zalezala od
    wybranej formy opodatkowania. Oczywiscie mozna sie zabawiac w takie
    interpretacje. Zdecyduje byc moze praktyka. ja jestem praktyki bardzo
    ciekawy.

    > Inni mogą tylko zaprzestać działalności
    > (co zresztą robią w ZUSie - łżąc w deklaracjach!!!, w US,
    > ale zapominają o zgłaszaniu zmian w organie
    > rejestracyjnym)

    Interesujacym zjawiskiem jest dla mnie brak krytycyzmu w stosunku do
    takiej interpretacji, pojawia sie ona na grupie dosc czesto. Jak mozna
    podatnikowi zabronic zaprzestania dzialalnosci na pewien czas, z powodu
    wyboru takiej a nie innej formy opodatkowania. Zbyt powazne traktowanie
    tych roznych prawnych bubli powoduje chyba, ze powoli przestaje sie
    zauwazac tego typu igraszki z inteligencja i rozsadkiem. :)))

    > Nie wiem tylko czy to będzie śmieszne.
    > Przy dziurawym budżecie, ekzekwowanie
    > tych zaległości może się okazać raczej smutne.

    Racja, bedzie smutne. I zalosne. Szczerze powiedziawszy dziwie sie, ze
    jeszcze nie nastapily takie proby! A moze nastapily, tylko o tym nie
    wiemy? Juz sobie wyobrazam stopien skutecznosci tego rodzaju
    egzekucji... Ile? 5%? 10%? A wszystko z kasy przyszlych emerytow :(. A
    przy pierwszych tego rodzaju probach, wyobrazasz sobie skutek, czyli
    emigracje tych wszystkich "zawieszajacych sie" do szarej strefy? Moze
    wiec bardziej skuteczne bylo by jakies "straszenie medialne", tak jak to
    bylo z dowodami osobistymi kilka tygodni czy miesiecy temu? Ale wtedy
    tez grozi "prewencyjna" emigracja do szarej strefy.

    pozdrowienia, marekz