  • Data: 2004-01-24 15:27:08
    Temat: Re: zawieszenie działalności
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 Jan 2004, cef wrote:

    >+ Użytkownik "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> [...]
    >+ > rejestrowego. Byc moze nawet mozna za to w jakis sposob ukarac,
    [...]
    >+ Skoro ktoś rozpoczął działalność i zgłosił ten fakt
    >+ (i wiedział, że trzeba zgłosić), to powinien pamiętać,
    >+ że ma zgłosić zmiany.
    >+ Nie zgłosił, czyli nic nie zmieniał,
    >+ a zatem działalność prowadził.

    Parity error :) Albo uznajemy że *prowadził* DG i możemy go
    obciążyć ZUSem (ale nie ukarać za niezgłoszenie !), albo
    że *nie prowadził* - wtedy dla odmiany można go ukarać ale
    ZUSem obciążyć już się nie da.
    Rozumiem że to byłoby zadanie dla sądu :)
    Niemniej... nie można IMHO "na pewno" twierdzić że "nie
    zgłosił nieprowadzenia" w UM, skoro nie wiemy czy po
    prostu:

    >+ Ciekawe, że nie zapomniał zgłosić pewnych
    >+ zmian w ZUS i US?

    ...tu nie skłamał ;) (za co też kara przysługuje :))

    >+ Przykro mi, ale nieznajomość prawa szkodzi.
    >+ Będzie Ci ciężko wytłumaczyć się tym, ze nie wiedziałeś.

    Znaczy: *z którejś* strony może wystąpić problem. Ale
    IMHO nie z obu naraz :)

    >+ I mysle,
    >+ > ze ubaw bylby setny, gdyby ZUS usilowal w taki sposob argumentowac
    [...]
    >+ Nie wiem tylko czy to będzie śmieszne.
    >+ Przy dziurawym budżecie, ekzekwowanie
    >+ tych zaległości może się okazać raczej smutne.

    Z tym się zgodzę. Biorąc pod uwagę burzę jaką wywołały decyzje
    ZUS odmawiające zasiłków dla pracownic po porodzie (pod zarzutem
    iż "umowa o pracę była dla pozorów" !), wraz ze stanowiskiem
    prezentowanym na .prawo przez pracowników ZUS...
    Wyglądało to wręcz na łamanie prawa - przynajmniej NIEKTÓRE
    decyzje, co do których ZUS nie miał dowodów iż praca była
    "pozorna" !
    Dla jasności: nie, nie uważam że "pracownicy ma się należeć".
    Ale skoro takie prawo MAMY, i pracodawca w ww. układzie
    MUSIAŁBY płacić pensję...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)