  • Data: 2007-10-01 10:36:34
    Temat: Re: zus z-17 pytanie odnosnie zaokraglenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 29 Sep 2007, Sowiecki Agent wrote:

    > a jezeli jest u mnie zatrduniony na umowe o prace i do tego na umowe
    > zlecenie, przekroczyl drugi prog, to jak go traktuje podatkowo ? :)

    A do ustawy byś tak łaskawie nie zajrzał? ;)
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 41
    1. Osoby fizyczne prowadzšce działalnoœć gospodarczš, osoby prawne
    i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemajšce
    osobowoœci prawnej, które dokonujš œwiadczeń z tytułu działalnoœci,
    o której mowa w art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz art. 18, osobom okreœlonym
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    w art. 3 ust. 1, sš obowišzane jako płatnicy pobierać, z zastrzeżeniem
    ust. 4, zaliczki na podatek dochodowy, stosujšc do dokonywanego
    œwiadczenia, pomniejszonego o miesięczne koszty uzyskania przychodów
    w wysokoœci okreœlonej w art. 22 ust. 9 oraz o potršcone przez płatnika
    w danym miesišcu składki, o których mowa w art. 26 ust. 1 pkt 2 lit. b),
    najniższš stawkę podatkowš okreœlonš w skali, o której mowa w art. 27 ust. 1.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ano bardzo szczególne.

    > Ja się z takim osobiście nie spotkałam.]
    >
    > orientujesz sie jaki byl temat i kiedy mniejwiecej?

    Ja się nie orientuję. Ale odesłać do ustawy mogę ;)

    Art. 29
    1. Podatek dochodowy od uzyskanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    przez osoby, o których mowa art. 3 ust. 2a, przychodów:

    1) z działalnoœci okreœlonej w art. 13 pkt 2 i 6-9 oraz z odsetek, z praw
    autorskich [...] - pobiera się w formie ryczałtu w wysokoœci 20% przychodu,

    ...goto art.3.2a:

    Art. 3
    1. Osoby fizyczne, [...]
    2a.Osoby fizyczne, jeżeli nie majš na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
    miejsca zamieszkania [...]

    ...i tyle :)

    pzdr, Gotfryd